zondag 21 september 2008

Een gezellig voortuintje (1)

Vanmorgen op een kleine wandeling door Leuven vond ik dit wel een mooi straatbeeld. Bij het maken van de foto let je op compositie en elementen die je beslist niet in beeld wilt hebben zoals verkeersborden. Resultaat is dan bovenstaand beeld. Daarna hoorde ik een brommer aankomen en dacht direct dat dit misschien een leuk extra element in de foto kon zijn. Scherpstellen en compositie bepalen moet dan zeer snel. Ik heb afgedrukt voordat de brommer al in mijn beeld zat en toch is hij helemaal rechts in beeld terecht gekomen. Je ziet hoe groot de vertraging is. Maar waar is mijn compositie gebleven? Ik heb nu toch dat verkeersbord erop, wat ik beslist niet wilde. Het is dus moeilijker dan je denkt om snel een foto te maken die ook nog eens een goede compositie heeft.

2 opmerkingen:

Martine zei

Deze voortuintjes bieden een massa mogelijkheden voor kinderen. Zeker verstoppertje spelen zou succes hebben!

ysabel zei

ik leef zo met je mee! ik heb ook zo'n hekel aan verkeersborden. Ik vind ze in de meeste foto's zo lelijk! en dat met die brommer... zo maak ik massa's foto's. Als het me lukt zijn het toevalstreffers. Ik ben altijd onder de indruk van de mensen die dat écht kunnen...

Ik vind die buizen overigens wel erg leuk...