zondag 7 september 2008

Bootje in de zon

Ik ben het fotoverslag van mijn week in Noord Hollland begonnen met bootjes en zo wilde ik hem dan ook maar afsluiten. De laatste ochtend ben ik nog even naar de IJsselmeerdijk gefietst. Fiets onderaan laten staan en even heerlijk over de dijk gewandeld. Ineens was daar de zon tussen de wolken door met een prachtige gloed op het water. Snel mijn camera gepakt, ook omdat in de verte net een bootje op de goede plaats zat naar mijn idee. Het was juist aangevoeld want al de foto's na deze hebben niet hetzelfde effect omdat de boot dan net uit de gloed vaart. Soms moet je snel zijn blijkbaar.
Ik heb de foto genomen met 2/3 overbelichting omdat ik ver richting de boot had scherpgesteld en daar was het fel licht. Anders was de rest van de foto nog donkerder geworden. Verder heb ik hem in zwart-wit gezet omdat er niet veel kleur in zat. Enkel de rotsblokken op de voorgrond hadden een beetje groene aanslag.

3 opmerkingen:

nadine paduart zei

Je foto werkt, begeesterend.

Martine zei

Weer een sterke foto! Krachtig door zijn eenvoud.

Anoniem zei

Klassieke prent maar toch ook zo mooi!!Mooie zww-gradaties,