dinsdag 28 april 2009

Bologna conferentie Leuven

Ik wist het natuurlijk. De Bolognaconferentie in Leuven en betogingen die verwacht werden. Links en rechts eens geinformeerd maar niemand wist wat. Dus ik ben vanmiddag enkel een anderhalf uur eerder dan mijn les begon naar Leuven gegaan, om te ontdekken dat ik het spektakel net gemist heb. Er is dus met het waterkanon op demonstranten gespoten en hekken vlogen door de lucht. Maar misschien moet ik blij zijn dat gemist te hebben. Blijft een impressie van een belegerde stad over.


Het was nog een wonder dat ik op de academie geraakte want echt veel wegen waren versperd.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

jij hebt dit zo voor de vuist weg durven fotograferen!!
prachtig....!
ik was er gisteren ook eens uit nieuwsgierigheid langsgelopen, zag de tientallen combi's ... maakte heel stiekem een paar shotjes... want durfde niet goed...
n'mens moet al eens meer iets durven doen hé...

Carola Rummens zei

@ jij vindt dit gedurft. Man ik had veel meer int zin had ik geweten wanneer. ik zit nog te balen.

Harry de Rooij zei

Ben jij zo belust op rellen Caro ;-), of gaat het je om de spannende fotografie? :-)
Ik denk dat ik beide zou zijn, maar hier in Boxmeer is zoiets groots niet te verwachten.

Carola Rummens zei

@Harry Dat laatste. Rapportage fotografie was ook een onderdeel van de opleiding en oefening is nooit slecht.

Erwin Acke zei

Caro op een nieuw (actie)terrein. Is die conferentie al gedaan of krijg je morgen nog een kans? Reportagefotografie is inderdaad boeiend.

Jean du Bois zei

Hallo Caro en dat met de wetenschap dat de gevangenissen in België overvol zitten. Het gaat zelf al zover dat er 300 gedetineerden vanuit België in Nederland hun straf gaan uitzitten. Zelf vind ik deze spanning heerlijk om in beeld te brengen, alleen in Grave komt dat niet zo voor. In de tijd dat de Molukse rellen en gijzelingen in Nederland waren heb ik ze wel analoog in beeld gebracht.

Martine zei

Het ligt je wel, die reportage. Je zou eens bij de Standaard kunnen solliciteren als fotograaf...

Eyemotions - Bart zei

Heb er vandaag ook van gezien en gehoord! Spijtig dat je de actie net gemist hebt! Het zag er wel spectaculair uit! Het zijn nog wel leuke sfeerbeelden! Grappig dat er met zo'n gebeurtenissen ineens genoeg blauw opduikt uit nergens! Weg van hun bureau en in de actie!

Anoniem zei

Nooit gedacht dat onze arm der wet zulke esthetisch verantwoorde kiekjes kon opleveren...

Rudi zei

De laatste vind ik wat minder maar beide andere zijn top Caro. De handhavers van de wet zo schools op een rij :)

images that matter zei

Ik vind het heel mooi in beeld gebracht....
Ik weet ook niet of ik zou durven...
Al zeker niet als er dingen in het rond vliegen ;-))
Mijn instinct zou zeggen: loooopeen!! ,-)

fotogeniek Belgie zei

Telkens ik terug dit logje bekijk vallen de mooi verzadigde kleuren van de paarden mij zo fel op. (door de zachte lichtreflectie)

Carola Rummens zei

@Koen Zal toch op het krediet van Canon moeten denk ik, want ik doe maar heel weinig aan nabewerking. Probeer altijd in een keer goed te zitten. Lukt niet altijd hoor!!