zondag 26 april 2009

Jimmy Kets in het Fomu

Gisteren was de opening van de fototentoonstelling "Brightside" van Jimmy Kets in het Fomu in Antwerpen. De foto's van Jimmy waren indrukwekkend van compositie en kleur. Het was dus echt genieten, ook trouwens van het grote aantal bloggers dat elkaar die middag kon ontmoeten. Veel nieuwe gezichten achter de blogs leren kennen.
Het was echter moeilijk fotograferen in de ruimte waar de foto's van Jimmy hingen. Iso 1600 is bij mij weer garantie voor te veel ruis. Deze foto van een vrolijke Jimmy is genomen door de ruit vanuit de hal waar iets meer licht was. Vrolijk mag hij terecht zijn want het is knap werk, echt een must om naar te gaan kijken.
Voor info: http://www.fotomuseum.be/

8 opmerkingen:

Martine zei

Inderdaad niet gemakkelijk om een goede foto te nemen in die ruimte. Het grootste deel van mijn foto's is niet om aan te zien en houd ik enkel bij als persoonlijk aandenken aan deze schitterende dag.

ysabje zei

ik heb ook een heel deel foto's die ik niet voor publicatie acht... Maar ja, wat wil je ook...

Ik ben die avond nog naar een optreden gegaan, maar daar was het helemaal onmogelijk om met mijn apparaat een goede foto te maken. De omstandigheden van gisterenmiddag vielen in vergelijking daarmee nog reuze mee!

Volgende keer als we afspreken dat doen we het ergens buiten, waar veel licht is... ;-)

Carola Rummens zei

@Ysabje Ja dat gaan we samen plannen. Ik vind dat een heel goed idee!! Antwerpen is de locatie, das zeker want ik vind het een toffe stad.

Mijnnikonenik zei

Het lijkt me daar een toffe namiddag geweest te zijn als ik al die mooie beelden zie. Jammer dat ik het niet wist, was zeker ook geweest. Jullie hebben er echt van genoten. Tof!

Anoniem zei

Dit is alvast een vrolijke foto van vrolijke Jimmy.

Stijndc zei

Jammer, Brightside loopt maar tot begin juni. Ik ga het dus weer missen.. De volgende keer ben ik er zeker ook bij! :)

Erwin Acke zei

Ach, veel van onze foto's lijden onder het fenomeen van wat te weinig licht. Ook bij bij: niet alles wat je op het kleine scherm ziet is zo perfect, ik heb hier en daar trouwens wel eens iets uit de kast moeten halen om het resultaat aanvaardbaar te maken... Maar het is zoals je zegt: de sfeer van een gezellige en geslaagde middag straalt er van af. En dat is wat hier telt.

Anoniem zei

t' was 'n leuk Vlaams-Nederlands ontmoetingsmoment rondom de Jimmy!
-georganiseerd door Artur, de fotoblog-reisorganisator (!)
zijn prachtige kleurenplaten -uit het leven gegrepen- spraken ieder wel aan...
tot de volgende meet !!