maandag 29 september 2008

Photokina (3)

Vandaag de twee overige beelden die samen met de foto van de vorige post een geheel hadden moeten vormen in thema, "kijken naar foto's". Door kleurverschil moesten ze uit elkaar worden gehaald. Dat kleurverschil zat hem in verschillende dingen zoals een totaal andere belichting van de zaal en ook de kleur van de foto zelf. Deze twee foto's zijn kleurrijk en de vorige foto was al bijna monochoom sepia.


De iso 800 waarop ze genomen zijn was bij de afdrukken die ik heb laten maken op de beurs bijna niet in de vorm van ruis terug te zien op de fotoafdruk van 13x18. Die toch een beetje grotere foto was zeer acceptabel. Op 100% bekeken op mijn computer was die ruis toch wel behoorlijk aanwezig. Maar misschien moeten we ons niet zo druk maken om ruis als je er tenminste geen 20x30 van moet maken. Ik denk dat het dan zichtbaar gaat worden. Alleszins was ik hier wel tevreden over. Minder goed vond ik de afwijking die ik constateerde in de rechte lijn waarin de foto's hangen op de tweede foto hierboven. Mijn 18-55 mm IS lens heeft toch een aardige afwijking en dat had ik nu weer niet verwacht. Ik heb getwijfeld of ik het moest rechttrekken maar heb dat uiteindelijk nog even niet gedaan zodat ik het hier kon laten zien. Maar dat gaat wel gebeuren.
De bovenste foto heb ik in het grootste fotoboek geplakt dat in Hal 10 werd samengesteld.

4 opmerkingen:

Martine zei

Echt subliem, die bovenste!!! Vooral ook omdat je een kleurig object in de voorgrond hebt meegenomen. Voor mij is dit een prijsbeeld bij een wedstrijd.

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's vanuit Keulen. En idd de bovenste is een prachtig beeld. Kijk alvast eens naar mijn blog, want er is een vervolgfoto op geplaatst.

Anoniem zei

Mmm, toch wel een beetje jaloers op zo'n uitstap. Volgend jaar zet ik het alvast op de agenda. Alhoewel, pijnig je jezelf dan niet te veel bij het zien van al dat schoon materiaal??
Prachtige beelden heb je er gemaakt. Zeker die bovenste. Topklasse.

Anoniem zei

Ja, Caro, prachtige Photokina-sfeerfoto's - mensen maken toch een foto! Niet?

- Aan Xray (die net als mezelf dit gebeuren dit jaar heb moeten missen): You have to wait untill 2010....