zondag 27 juli 2008

Een boom

Hoe speciaal kan een boom zijn? Deze is dat wel voor mij. In 20 jaar tijd is het deze vakantie de zevende keer geweest dat ik mijn tentje heb opgeslagen tegenover deze boom aan de Sure in Dillingen (Luxemburg). Vorig jaar zeiden we dat het de laatste keer zou zijn. Maar twee weken geleden had mijn dochter drie vriendinnen opgetrommeld om op de fiets erheen en dan moet je toch even gaan kijken hoe het met die meiden gaat. Prima natuurlijk en wij waren zeer blij dat we er toch weer stonden. Heerlijk zes dagen gefietst, gewandeld en vooral met het bootje de rivier afgezakt. Puur genieten dus. Ik ben echt gek op de natuur van Luxemburg in dit gebied, het verveelt nooit. Ik toon jullie hier mijn eerste foto op de avond van aankomst om half 8 en de laatste foto van vanmorgen zes uur. Mist hangt dan over de rivier en hult de boom in een mysterieus witte damp.
Leuk is ook het verschil in brandpuntsafstand. De eerste foto is genomen op 70 mm met mijn 70-300 mm IS lens en de tweede foto moest ik wel nemen met mijn 50 mm 1.8 lens omdat er nog weinig licht was en ik geen hoge iso wilde. Hij is dus genomen op iso 400 en een diafragma 2.8
Wel denk ik erover om de electriciteitsdraden op de eertse foto weg te klonen, maar dat moet dan maar even wat later.


5 opmerkingen:

René Wouters zei

Iedereen heeft denk ik, wel zo'n plekje waar je graag naar teruggaat. Mooie plaatjes en inderdaad, de kabels zijn jammer maar ach...die horen er ook bij, toch?

Carola Rummens zei

Ja Joke die komen er aan hoor. Maar eerst even orde in huis en dan in de foto's. Wat een troep heb je toch van kamperen!!

Koen zei

Leuk dit tweeluikje! En de naam van die camping is alvast genoteerd. Dit jaar komt het er niet van, maar volgende jaar wordt Luxemburg wellicht onze bestemming en dan denk ik deze camping te bezoeken.

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Opstaan en slapen gaan met je fotocamera...dan doen enkel de "echte"

de keuze gemaakt om een veritikale foto te maken en niet horizontaal (een beetje panoramisch) met het bochtje erbij... zou misschien wat meer ruimte geven aan de foto... maar da's natuurlijk persoonlijke voorkeur !
Blijkt daar dus wel zeer autenthiek mooi te zijn, en de mistfoto krijgt mijn eerste keuze
mvg

Lamp

http://lampfotografie.blogspot.com/

Unknown zei

Doet me spontaan aan Monet denken. Die schilderde hooimijten op wel 15verschillende momenten van de dag. Heel mooi!
Geert
http://girardo.wordpress.com/