woensdag 11 juni 2008

Kaarsjes

Zonder foto's van kaarsjes kun je niet terug komen van Scherpenheuvel. Daarom hier twee foto's en ook in de diashow aan de zijkant van mijn blog kun je er nog een paar zien.
De foto hierboven vind ik redlijk goed gelukt. Hij is genomen op statief en met iso 400 omdat ik wist dat ik mensen op de foto wilde en met slecht licht zat. Toch had ik nog maar een sluitertijd van 1/40 met diafragma 4.5 en dat is zeer weinig. De dame hierboven had net een rustmoment in haar hand als ze het kaarsje vastduwt, maar op de foto hieronder kun je zien dat het bij 1/40 dus hopeloos mis gaat met bewegende handen. Beide foto's heb ik ietsje overbelicht omdat ik scherpstelde/licht meette op het lichtste deel van de foto, de kaarsjes. Had ik dat niet gedaan dan was de rest van de foto te donker geworden en had geen detail meer gehad.

Ook de foto's van de kaarsjes in de diashow zijn op statief genomen maar met iso 100. Zonder mensen op de foto maakt de belichtingstijd niet veel uit en ik hoopte daardoor iets minder ruis te hebben.


2 opmerkingen:

Martine zei

Het is nooit in me opgekomen om in Scherpenheuvel te gaan fotograferen. Misschien omdat het te dicht bij huis is? Toch lijkt het me daar wel interessant nu je mijn ogen geopend hebt.

images that matter zei

Hé, dat is een onbekende plek voor me. Maar staat op mijn lijstje van plaatsen in Vlaanderen die ik toch eens moet zien ,-).
Ik vind je foto's heel mooi geworden, zeker die van de kaarsjes!
En heel fijn, opnieuw, je uitleg erbij!