zaterdag 13 december 2008

Winters weer met ijs

Soms ben ik blij dat ik een hond heb. Vandaag was zo'n dag. Als het regent denk ik daar weer heel anders over, maar vanmorgen was het koud met zo'n prachtig winterzonnetje. Dan kan ik niet binnen blijven en dus mijn trouwe viervoeter aangelijnd en camera op de rug. Wij wonen niet ver van de Demer. Een prachtig gebied dat ieder seizoen weer anders is. IJs lag in de sporen van het natte achterland. Ik vond dat een mooi beeld. Natuurfotografie vind ik heel moeilijk. Moeilijk om er een boeiend beeld van te maken. Maar we blijven oefenen. Zolang het niet stormt en regent gaan de hond en ik wel op stap.

3 opmerkingen:

images that matter zei

Hoi Caro!
Weer héél fijn komen bijkijken en -lezen hier!
Mooi, hé, was het deze morgen. Ik ben ook even de tuin in gegaan, maar de foto's zijn zelfs nog niet ingeladen...
Ben ook even op je photoshop-blogje gaan kijken en waw: je kan er mee om ;-)). Ook het rechthangen van het kadertje vond ik héél mooi gedaan! (En ik zou er ook niet kunnen afblijven ;-).
Benieuwd wat je rond Kerst uit je Canon gaat toveren!

Martine zei

Zo heeft iedereen zijn moeilijkheden met een tak van de fotografie. Bij mij is het mensen fotograferen dat een drempel vormt.
Deze landschapsfoto is helemaal niet slecht. Hij geeft een goede voorstelling van de realiteit van deze ochtend.
Mag ik je vertellen hoe ik het zelf zou aangepakt hebben in dit geval?
-eerst nog een stap naar voor, tot bijna aan de voorste plas.
-dan met groothoek, vanop ooghoogte, kadreren zodat de plas er helemaal op staat (toestel dus naar beneden houden) en er veel bomen in weerspiegelen. Je voeten mogen er net niet op.
-Waarschijnlijk ga je dan geen of weinig lucht in beeld hebben, maar je zal een sterk beeld krijgen. En je lichtmeter zal niet in de war geraken door het grote contrast tussen de lucht en de bomen en aarde.

Natuurlijk zou ik meerdere beelden maken, ook met lucht er op.

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Ik ken dat gevoel... op stap gaan met je viervoeter... en camera in de aanslag...helaas mijn Labrador is niet meer...sinds augustus dit jaar.
Recent heb ik eens geëxperimenteerd met de instelling "belichting" zoals kunstlicht bij dagopanme van een stuk natuur... geeft soms specifieke resultaten...moet je eens proberen !