zaterdag 12 januari 2008

Leuke tips

Vandaag gaat mijn verhaal minder om de foto en meer om de tips die ik aan jullie wil doorgeven.
Gisteren naar een hele leuke kleine galerie geweest in Enschede waar amateur fotografen van de fotoclub uit Borne hun werk tentoonstelden. Nou ja amateurs, er waren zeer knappe foto's bij. Vooral de winnaar Stan Kerlen had fantastische foto's hangen.
Dat bracht mij op het idee om eens wat leuke links hier te zetten naar websites en boeken die ik de laatste tijd met veel plezier heb bekeken en gelezen.
  • Dan beginnen we met de website van Stan Kerlen: http://www.stankerlen.net/
    Zijn winnende foto kun je terug vinden bij portretten Mascha-1.
  • Verder ligt er bij de boekhandel De Slegte (zowel in Nederland als in Belgie) nu een boek met de titel "Fotografie van de 20ste eeuw", voor 9,45 euro. Het is een uitgave van Taschen, 2007. Een prachtig boek dat alle belangrijke fotografen van de 20ste eeuw alfabetisch behandelt met bijna 800 illustraties.
  • Zeker de moeite waard is het om een kijkje te nemen op de website van het beroemde fotoagentschap Magnum: http://www.magnumphotos.com/
    Hier vind je zeer veel foto's en aankondigingen van tentoonstellingen. Soms zijn al zeer veel foto's van die tentoonstellingen online te bekijken.
  • Voor wie de franse taal geen probleem is kan op de website van Rapho gaan kijken, een ander bekend frans fotoagentschap: http://www.raphocorporate.com/
  • Ook Nederland heeft zijn eigen vereniging voor fotografen, PANL. Zij geven ieder jaar een fantastisch jaarboek uit en ook is er dan een tentoonstelling aan verbonden.
    http://www.panl.nl/
Toch nog even een kleine opmerking over de foto hierboven. Sluitertijd 1/8 en uit de hand genomen. Dat is toch geen slechte prestatie van mijn imagestabilisatie lens!!

6 opmerkingen:

Martine zei

Hey Caro, leuk van die website tips. Dat boek ken ik, is toiletlektuur bij mijn zus. Daar kan ik het inkijken zolang er niemand ongeduldige op de deur komt kloppen.
Ben daarstraks even de stad in geweest voor boodschappen, fototoestel mee. Zou ik eigenlijk vaker moeten doen, de stad in trekken met de ogen van een toerist.

Carola Rummens zei

Nou zeg bij mij liggen de moppenboekjes op het toilet. Jouw zus heeft een hoge standaard van toiletliteratuur zal ik maar zeggen dan. En jij zult wel lang op het toilet zitten daar denk ik!!

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Thanks
voor de nuttige tips
wat zouden wij zonder jou niet alles missen
mooi van jou

prettige dag nog
mvg

Lamp

Martine zei

Caro, misschien had ik het al eens vermeld, kweet niet, maar kijk eens op deze blog ivm spçrtfotografie. Interessante kerel !
http://pieterbie.skynetblogs.be/post/5434198/marta-sobolska-smashing#commentform

ellen zei

Caro,
´t is een tijdje geleden dat ik bij je rond heb gekeken maar je shootjes vind ik geweldig (dat mosje.... fantastisch mooi!) Leuk ook je uitleg overal bij daar leer iig ik een heleboel van.

Ellen, zei

Leuk Caro, ik link je terug :)