donderdag 3 januari 2008

Gelukkig nieuwjaar

Vuurwerk fotograferen is niet makkelijk, daar heb ik mij dan ook niet aan gewaagd dit jaar. Wat ik wel leuk vond om te proberen is het fotograferen van sterrestokjes.
Natuurlijk moet je wel wachten tot het donker is en de stokjes stabiel zetten, bijvoorbeeld in piepschuim prikken. Verder heb ik de camera op statief gezet. Op de gok had ik ingesteld op iso 2oo, diafragma 5.6 en een sluitertijd van 1/15. Dat bleek nadat ik de eerste testfoto bekeek best een goede keus te zijn. Daarna heb ik er zo snel mogelijk twee aangestoken en de camera op continuous shooting gezet. Maak vervolgens zoveel mogelijk foto's achter elkaar. En daar zit dan altijd wel een leuke bij.

Houd ook een beetje afstand met je camera. Zoom liever wat in want de spetters van het vuur moeten niet je camera raken.

4 opmerkingen:

Martine zei

Hallo Caro,
het experiment met de vuurstokjes is je gelukt. Leuk effect.
Is het mogelijk om je foto's iets groter te presenteren. Bij mij is de lengte van mijn beelden 500 pixels. Als je foto's wat groter zijn dan komen ze ook beter over.
Tot de date van zaterdag!
Martine

Carola Rummens zei

Hallo Martine
De foto die je op mijn blog ziet staan is een thumbnail gemaakt door Blogger.Als je die aanklikt komt er een grotere versie beschikbaar. Die van de sterrestokjes is dan 756x504 pixels.Vindt je die grote versie ook te klein? Groter wil ik echter liever niet om misbruik niet in de hand te werken.
Tot zaterdag

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro,

Ik wens je nog vele spetterende foto's in 2008 en zoals we intussen gewoon zijn van jou,ook met de nodige " technische toelichtingen" ... verder een goede gezondheid en het allerbeste voor al wie je lief zijn.

Carola Rummens zei

Bedankt Lamp en ook voor jou veel geluk en vooral gezondheid in 2008!!