woensdag 27 februari 2008

Jurk

Van de week heb ik mogen fotograferen in een naaiatelier in Leuven, welke onderdeel is van de organisatie "Leren Ondernemen".
De vrouwen die daar werken gebruiken o.a. stoffen uit Mali om prachtige kleding of gebruiksartikelen te maken zoals tafelkleden en bijpassende placemats. Op dit moment maakten ze jurken voor een theatervoorstelling.
Ik heb de vrouwen allemaal geportretteerd als ze aan het werk waren , maar helaas kan ik die foto's niet laten zien zonder toestemming van de personen. Toch wil ik door middel van deze foto de sfeer van het atelier laten zien en de kwaliteit van hun werk.
Het atelier was goed licht door grote ramen en ik heb dus niet hoeven flitsen. Op Iso 400 kon ik met de 50 mm 1.8 lens goede sluitertijden halen. Ook heb ik even de 18-55 mm Is lens erop gezet, die een wat betere overzichtsfoto oplevert in een kleine ruimte door zijn groothoek bereik. Ook bij deze lens die minder lichtsterk is kon ik op Iso 400 nog fotograferen. Een enkele keer ben ik naar ISO 800 over gegaan, maar over het geheel genomen was ik tevreden over de binnenfoto's die deze lens maakte.
Ik vond het erg leuk dat ik een middag in dit atelier te gast mocht zijn en heb veel geleerd over hun werk.

3 opmerkingen:

Martine zei

Het atelier is inderdaad een krappe ruimte. Ik ben benieuwd om die foto's ooit eens te zien.

Koen zei

Leuk. Wel jammer dat we de overige foto's niet te zien krijgen. Misschien nog eens binnenwippen en de toestemming vragen aan de vrouwen? Ik ben feitelijk reuzebenieuwd!

Martine zei

Je mag mijn raam-foto lenen hoor!