dinsdag 12 februari 2008

Lampjes

Dit is een studio opdracht voor textuur. Een ruwe ondergrond, geribbelde fitting en een gladde bol van de lamp. Dat is me nog eens een goede mix. De foto was leuk , maar zo saai van kleur. Het kleedje was grijs en de lampjes grijs-wit. Tja dan maar in photoshop wat bedenken. Immers welke foto is niet bewerkt tegenwoordig!! Rood doet het altijd goed dus ik heb de laag van de originele foto gedupliceerd en met de kleuraanpassing veel rood gegeven. Daarna de originele foto boven gelegd en met een laagmasker dat gedeelte weggepoetst van de originele foto dat de stof omvatte. Daardoor wordt de onderliggende gekleurde laag zichtbaar. Zo kreeg het kleedje ineens een leuke zacht rood-bruine kleur. Mij lijkt hij beter zo.
Verder is dit natuurlijk weer een studio opname en is het licht perfect te regelen. Wel heb ik dit keer op het difragma gelet. Ik koos voor diafragma 11 om iets meer scherptediepte te krijgen zodat de textuur van het kleedje niet helemaal verloren zou gaan. Daar moet je dan je lampen op afstellen en met een lichtmeting dit in orde maken.

2 opmerkingen:

Koen zei

Wat kan jij met drie simpele lampjes een prachtbeeld maken!! Technische beheersing en veel visie zowel voor als na de opname, daar komt het hier duidelijk op neer!

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Caro

Creatief zijn aan honderd procent , zo kun je dit noemen... !!! Prachtig hoe je van 3 lampjes een compositie maakt.

Lamp