donderdag 17 april 2008

Wezemaal

Gisteren ben ik niet in het beukenbos blijven hangen, maar wel degelijk op zoek gegaan naar de boomgaarden. Op de noordhelling viel het eigenlijk nog tegen. Niet veel bomen stonden in bloei en er was veel jonge kleine aanplant. Daarom ben ik maar wat opzoek gegaan naar een zuidelijk gelegen helling. Zeer onverwacht stond ik voor een uitzicht waar ik al vele keren eerder naar gezocht heb, maar nooit gevonden; een uitzicht op het dorpje Wezemaal. Nog wat klauterwerk over prikkelbosjes en deze foto was het resultaat. Ik ben heel blij met deze foto van mijn eigen omgeving, temeer daar in de verte heel klein ook nog het torentje van de Sint Pieterskerk van Rotselaar is te zien. Het is voor mij ook een mooie aanvulling op de foto die ik eerder nam vanaf de Mena in Rotselaar in de richting van de Heikantberg ==>
http://carophoto.blogspot.com/2007/09/rotselaar-gezien-vanaf-de-mena.html
Natuurlijk ook de bloesem op de foto gezet. Altijd moeilijk om een witte bloem in fel zonlicht te fotograferen. Ik heb het licht deze keer gemeten ( met een punts metering) op een deel van de witte bloemblaadjes die in de schaduw lag en dus meer grijs dan wit bevatte en dat is me goed bevallen. Geen uitgebeten witte delen en geen al te zware donkere achtergrond.


5 opmerkingen:

Martine zei

Je bloesems zijn prachtig belicht! En ontwaar ik daar op de berghelling de wijngaard van Wezemaal?

images that matter zei

Heerlijk bijgekeken hier!
Ik heb zelf geen statief, maar kan me heel goed vinden ik in je opmerking erover...
Altijd leerrijk hier te komen!

Het kader rond de 'reflection'-foto van onze kader is gewoon met de 'slagschaduw'-functie in PhotoShop gemaakt (niet met de standaard instelling, daar wat aan hendeltjes geschoven enzo tot het was zoals ik wilde).

Koen zei

Ik ken Wezemaal vrij goed, maar heb het dorp nooit vanuit dit standpunt gezien. Knap! Echt een foto waar ik beroepshalve zit achter te 'jagen'
Bloesemdetail is inderdaad prachtig belicht!
Je woont blijkbaar niet ver van ons (Holsbeek)

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Ik ben pas terug in 't land ... en wat zie ik toch graag jouw kreaties op jou weblog. Je maakt er altijd iets origineel en mooi van... ik denk dat je een uitgesproken oog hebt voor details en ik volg door jou camera de "werkelijkheid die je als fotograaf vast legt ". Als je eens wat tijd hebt ga dan eens een kijkje nemen op mijn website, maar vooral zou ik graag uw bevindingen willen weten over mijn twee nieuwe fotoreeksen nl: Brakelbos en de Munkzwalm

Het zou fijn zijn iets van jou te horen

MVG

Lamp
http://web.mac.com/lamp5

http://oorkrabbeltjie2.blogspot.com/

Unknown zei

Je hebt dat wit perfect onder controle. Niet simpel maar je doet het weer voortreffeljk.