vrijdag 4 april 2008

Flesjes

Deze mooie deur bevond zich in een heel klein steegje van minder dan 1 1/2 meter breed. De flesjes doen je speculeren over de avond in dat steegje voor de ochtend dat ik ze aantrof!!
Ik vond het een mooi beeld, maar had weing ruimte om afstand te nemen. Met mijn rug al tegen de muur achter mij moest ik toch nog de maximale groothoek gebruiken van mijn lens, nl 18 mm.
Bij het bekijken van mijn foto bleek dat door al de rechte lijnen die deze foto zou moeten bevatten de afwijking van de lens wel heel duidelijk zichtbaar werd. Vooral de linker vertikale blauwe balk liep behoorlijk krom. Met een tooltje in photoshop (warp) heb ik dat een beetje rechter getrokken. Maar het blijft toch nog een beetje zichtbaar helaas. Je kan er ook weer niet te veel aan trekken want anders gaan andere lijnen in de foto weer helemaal verkeerd lopen. Het is een beetje spelen dus voor het beste resultaat.
Ik denk dat als ik wat afstand had kunnen nemen de vervorming minder was geweest en ik gewoon een uitsnede had kunnen maken.

Hier nog even het origineel zodat de vervorming zichtbaar is.















Voor meer ramen en deuren gefotografeerd in Szentendre kun je kijken in de nieuwe diashow in de zijbalk.

5 opmerkingen:

Koen zei

Nu ook niet té kritisch worden hé... wat maakt die (kleine) vervorming nu uit. Ze is na uw correctie zo goed als onzichtbaar en zeker niet storend.
Toch geweldig met wat voor een passie jij uw beelden telkens analyseert

Carola Rummens zei

Bedankt Koen dat je het resultaat goed vindt. Ik heb origineel er nu ook nog even bij gedaan zodat het misschien duidelijker is wat ik heb gedaan.

Caro

Martine zei

Die vervoming was me niet meteen opgevallen. Maar nu je't zegt, na de correctie is het toch beter.

Kris zei

Caro, heb even vluchtig je blog bekeken, en eh ... goed hoor. In tegenstelling met mijn blog ben je veel bezig met tekst & uitleg over je foto's, wat je blog interessanter en vollediger maakt. Als ik je foto's nu eens goed bekijk; wel dan vind ik de variatie in onderwerpen een pluspunt voor je blog. Doe zo verder zou ik zeggen. En hiermee ben je ook opgenomen in mijn blogroll.

images that matter zei

Het is inderdaad duidelijk met de originele erbij...
Maar na de bewerking vind ik het niet meer opvallen!
Mijn kermis-foto's die er tot nu staan, zijn genomen op iso 1600 - zonder flits, wel wat aan het 'stapjes wieltjes' (hopelijk weet je wat ik hiermee bedoel) gedraaid en gekeken wat goed kwam...