woensdag 30 april 2008

Onweer

Even voor negen uur vanavond trok er een kleine onweersbui over en daarin werd ons bos ineens in een zeer apart licht gezet. Enkel de toppen van de bomen kwamen in een laatste schijnsel van de ondergaande zon te staan, afgezet tegen een zware onweerslucht. Het was een heel mooi gezicht en het duurde slechts enkele minuten.
Ik kon ondanks dat er maar weinig licht was toch nog iso 400 gebruiken met een luitertijd van 1/100.
Waar moet je op scherpstellen trouwens in zo'n situatie. De bomen waren zo ver weg. Toch heb ik op de kruinen van de bomen scherp gesteld en dat is heel goed gegaan. Op 100% zijn de takken goed scherp en dat viel me dus erg mee.
Oh ja, de camera heb ik wel recht gehouden, maar de bomen staan hier zo scheef naar het licht gegroeid!!

3 opmerkingen:

Martine zei

Op dat moment was ik in de stad i de buurt van Sint Maartensdal. De lucht donker grijs-blauw en de flats in een oranje gloed. Natuurlijk toestel niet bij!!

images that matter zei

Onweer heeft inderdaad zóooo'n mooie lichtspektakels!
En na een onweersbui zijn de kleuren ook zo intens!
Mooi, die boomgaard met een extraatje - zelfs herkenning voor mij die ooit de 'rockwerchterwandeling' deed ,-).

Unknown zei

Alweer een mooi beeld en ik geniet telkens weer van je technische uitleg en/of gedachtengang. Je hebt hier de juiste keuze gemaakt.