woensdag 5 maart 2008

Pumps

Na mijn vorige post had ik eigenlijk beloofd niet zo vaak knalkleuren te zullen gebruiken en kijk, daar knal ik alweer!!
Deze foto heb ik vandaag gemaakt met een opdracht voor het volgende trimester in mijn achterhoofd. Wij moeten twee mode foto's maken waarvan een in de studio gemaakt moet zijn en er moet ook een verband tussen de twee foto's zijn. Dit zijn de schoenen van mijn dochter. Het mode element heb ik erin willen brengen door de centimeter die erbij ligt. In de mode moet het immers altijd een maatje minder of kleiner zijn !! Hopelijk ga ik de tweede foto met mijn dochter kunnen maken.
Bij het maken van de foto heb ik erop gelet dat ik veel scherptediepte had, zodat beide schoenen scherp zouden zijn. De lichten heb ik dan ook op diafragma 11 afgesteld.
De schoenen staan op een zwart karton en de achtergrond is grijs. Maar door een klein diafragma en voldoende afstand van de achtergrond is op de foto de achtergrond zwart geworden en dat was ook precies wat ik wilde.

5 opmerkingen:

Ellen, zei

Wat een leuke opdracht is dit en wat een heb je hem op een originele manier opgelost. Ben benieuwd naar deel 2.
Weet je het rood-geel valt hier totaal anders uit als de foto van de narcis. waarschijnlijk door de mooie rustige achtergrond

Martine zei

Laat het maar knallen Caro! Zolang alles in evenwicht blijft is het ok. Pluspuntje is je Belgisch-gezindheid zwart-geel-rood. Misschien goed om die kleuren dan ook in de volgende foto te laten terugkeren, zodat er niet enkel een onderwerplink is, maar ook een eenheid in kleur (hoor ik nou mijn lerares schilderkunst praten?)

Unknown zei

Oh, voor mij mag je gerust die knalkleurtjes blijven gebruiken hoor. Boeiende beeldopbouw.
Enne, tot morgen in Oostende hé.

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Ik was een tijdje in het buitenland, en zie vandaag je nieuwe kunstwerkjes...!!!
Prachtig... je blijft leuke experimentjes uitproberen (al was het voor jou een opdracht)maar toch heel leerzaam. Dat de achtrgond volledig zwart wordt daarover ben ik verwonderd... hoeveel bedroeg de afstand tussen je grijspapier en je onderwerp ...?
mvg

Lamp

Carola Rummens zei

Ik denk dat de opstelling van de schoenen zo'n 2 1/2 meter van de achterwand stond.