zondag 6 april 2008

Oude kar


Met mijn nieuwe 18-55 mm IS lens was mijn voornemen eens wat meer landschapsfoto's te maken. Daar heb ik mij vandaag dan ook een beetje op geconcentreerd. Maar ik vind het heel moeilijk om zo'n wijds beeld te vullen met een interessant geheel. Van alle foto's van vandaag vond ik deze het meest geslaagd. Oefening baart kunst zegt men dus we zullen het nog wel eens proberen.
Ik vond het leuk om deze foto een wat ouder karakter mee te geven en heb hem daarom in photoshop eerst in zwart-wit gezet en vervolgens een fotofilter op toegepast en wel sepia. Hij heeft hierdoor wel een speciaal karakter gekregen.
Vervolgens heb ik de html code van Bloger gekraakt. Want wat ik wilde kon dus niet; dat je de foto hierboven aanklikt en dan de sepiaversie krijgt. Maar het is me toch gelukt met een tructje en dus kun je nu ook van de sepia versie genieten. Wat ik leuk vind aan de sepia versie is dat het witte huisje op de achtergrond veel beter opvalt.

3 opmerkingen:

Kris zei

Caro, landschapsfotografie is voor ieder de meest toegangbare, maar dit wil idd niet zeggen dat het eenvoudig is om er iets opmerkelijks van te maken. Deze foto spreekt aan omdat de kar een meerwaarde aan het beeld geeft. In deze kar zit nl een ganse geschiedenis van hard labeur en afzien, en dat dwingt door tot ieders respect. Daarom juist is ook dit plaatje een opmerkelijke foto. En in bruin-sepia is hij ook niet mis.

Unknown zei

Proficiat met de nieuwe lens. Mooi resultaat alvast. Ik verkies toch de kleurenversie.

Martine zei

Zonder de kar zou het inderdaad weinig sprekend zijn. De sepiaversie is ook geslaagd