dinsdag 29 april 2008

Appelbloesem in Werchter

Vlak voor Werchter als je komt van Rotselaar ligt een boomgaard waar ik al eerder heb gefotografeerd, maar toen in de perode dat de appels rijp waren. Nu ging ik er terug om de bloesem aan de bomen te bewonderen. Het is prachtig om zo op een veld te staan, maar ik vond de foto's van die rijen bloeiende bomen niet boeiend genoeg. Welke positie ik ook probeerde het had niet die overweldigende schoonheid die ik zelf waarnam. Ik heb dus maar geprobeerd iets interessants op de foto bij te voegen en dat is heel in de verte, het torentje van de kerk van Werchter. Het is een heel karateristiek torentje met zijn bolvormige toren.
Daarna nog maar eens een close-up van de bloesem geprobeerd. Ik wilde deze keer de prachtige blauwe lucht als achtergrond. Ook voldoende scherptediepte om niet een bepaald deel van de bloesem alweer onscherp te krijgen, dus het diafragma op 13 gezet. Daardoor moest ik wel naar iso 200 omdat ik ook nog eens een iets snellere sluitertijd wilde (1/250 gehaald) omdat het wat waaide en het takje af en toe flink bewoog.


2 opmerkingen:

Koen zei

Prachtig hoe je steeds probeert het maximum uit de compositie te halen. En daar ook in slaagt!

Martine zei

Moeilijk hé! Hoe maak je nou iets speciaals van een rij bomen? En op die wind, hoe zachtje ook, heb ik zelfs in het Hallerbos gesakkerd. Je hebt de bloemetjes uiteindelijk toch scherp gekregen!