zaterdag 3 november 2007

Barcelona













Het leuke van vakantie is dat je weer eens even in een heel andere omgeving bent en dan is het een genot om met je camera op stap te gaan. Barcelona was in deze herfstvakantie het reisdoel van ons gezin en we hebben genoten van deze stad.
Natuurlijk moet je het prachtige huis ontworpen door Gaudi zien, Casa Mila (links boven) en het eveneens door Gaudi ontworpen park Guell (rechts boven).
Maar ook konden we niet om het stadion van FC Barcelona heen en de Sagrada Familia. We hebben genoten van al het straattheater op de gezellige Ramblas (onder). Maar er was zoveel moois en het weer was stralend. Van de 500 foto's die ik heb gemaakt is een selectie van drie natuurlijk heel moeilijk.
Wat mij wel opviel tijdens het fotograferen was dat ik met fel zonlicht dus nog steeds slecht mijn foto's kon beoordelen op het schermpje. Dat was een van de redenen waarom ik de Canon S2IS heb ingewisseld voor de EOS. De EOS heeft een groter schermpje en een betere resolutie. Toch is het niet voldoende gebleken. Kijk bij fel zonlicht dus vooral naar het histogram van de foto. Deze functie heeft de Canon en is dan dus ook erg handig. Zie je dat de foto te donker of te licht is op het histogram, dan is het het beste om de foto direct nog een keer te nemen met een stop over of onder belichting. Ik heb dan vaak de camera op manueel gezet en zelf diafragma en sluitertijd wat aangepast. Maar er zit ook een heel handig knopje (AV) op de Eos 400D. Als je die ingedrukt houdt en het draaiwieltje verschuift kun je makkelijk ook de belichting wat aanpassen. Zeker doen!! Thuis kun je al de foute foto's makkelijk weggooien. In Barcelona kom ik waarschijnlijk nooit meer helaas.



1 opmerking:

Bea zei

Hoi Carola.

Leuke stad, Barcelona.
Moet je zeker nog een keer naar terug gaan.

Groetjes vanuit Wellington,
Bea en Jean-Paul.