woensdag 13 mei 2009

Varens

In de orchideeënhoeve zijn prachtige tropische tuinen aangelegd in kassen. Naast prachtige orchideeën zijn er natuurlijk ook veel andere planten en varens. Varens zijn echt wel fotogeniek ontdekte ik.
De bovenste opname is met mijn 50 mm 1.8 lensje genomen, de foto's hieronder met de 50mm lens aangevuld met een extensiontube. Hierdoor was het mogelijk meer macro te verkrijgen.

Werken met de extensiontubes zonder imagestabilisatielens of een statief is vragen om problemen. Heel jammer dus dat ik die niet mee had. Bij de foto hierboven is het nog redelijk goed gegaan, maar de foto hieronder had ik echt anders bedoeld. Een kleine beweging van mijn hand heeft ervoor gezorgd dat de scherpstelling op de achterste blaadjes ligt en niet op de voorste. Toch vind ik dat achteraf nog niet eens zo erg.


11 opmerkingen:

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Prachtige opnames, de eerste heeft een mooie compositie en is volop scherp, de laatste is naar mijn aanvoelen best geslaagd al was het niet jou bedoeling, toch vind ik da het andersom minder dynamiek zou geven aan je foto.
mvg

Lamp

karim zei

heb dat ook vaak, onverwacht leuke foto's

ysabje zei

Ik vind dit weer heerlijke foto's. Zo eenvoudig mooi. Zo'n mooie composities. Dat fijne stof tussen die bladeren op de laatste foto. De laatste is ook mijn favoriet. Bureaubladfoto. mmmm. Lekker.

Carola Rummens zei

@Ysabje Das een idee!!

klaproos zei

ik vind ze geweldig mooi om te zien er gaat een énorme rust van uit caro,
je hebt een dikke tien van mij :-)

maak er een fijne dag van hé,

An zei

Mooie foto's! De laatste is echt wel goed ook al had je hem zo niet bedoeld.

fotogeniek Belgie zei

Hele mooie beelden! Met mijn macro zit ik voortdurende achter de beestjes aan terwijl er zoveel interessante motieven bij de planten liggen.

Martine zei

Dit zou mooi passen in de reeeks vervreemde natuur. Verder experimenteren met planten!

Rudi zei

Een hele geslaagde reeks met "de krul" als topper!

Mijnnikonenik zei

Vind deze knap geslaagd Caro, trekt mij geweldig aan.

Karina zei

Fijne beelden!