zaterdag 23 mei 2009

Oud stoeltje

Al tijden kijk ik met bewondering naar foto's van Giara. Hoe zij kan spelen met licht en donker in een foto is soms echt fantastisch. Toen ik dit oude kapotte stoeltje in de moestuin bij vrienden zag staan, wist ik dat ik met dit beeld ook eens wilde proberen de stoel te accentueren door hem in het licht te plaatsen. Dit door het beeld in zijn geheel eerst te verdonkeren en dan het stoeltje juist weer iets te verhelderen. Het resultaat is echt niet meer te vergelijken met het origineel. Het was erg leuk om dit eens uit te proberen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt me eerder een stoel om te fotograferen dan om op te zitten.

P-TER zei

Die is speciaal gemaakt
om te fotograferen!
Knap werk!
Gr.
P-TER

Jean du Bois zei

Aangename sfeer plaat en de sfeer wordt natuurlijk sterker door hem in zwart wit te realiseren.

Susanne Stoop zei

Een knappe poging! Er is een heel sfeerrijke foto ontstaan. Erg mooi!

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het origineel.
Je hebt de foto op een manier bewerkt zoals ik nog nooit heb geprobeerd. Ik werk altijd met schaduw/licht en berekenen. Deze methode maakt het vrij moeilijk om de sfeer van jouw foto te bereiken. Ga het eens een keer proberen.