vrijdag 6 maart 2009

Lissabon (slot)

Aan alles komt een eind wordt er altijd gezegd en het is helaas zo waar. Deze citytrip naar Lissabon had langer mogen duren. We hadden nog lang niet al de dingen gezien die we op ons lijstje hadden staan, hoewel we echt voor vier dagen veel gezien hebben. Maar ook het idee dat we de zon daar achter lieten was echt even slikken.
Aan deze fotoserie komt nu dus ook een eind. Tot slot de drie monumenten waar Lissabon het meest bekend voor is; De toren van Belem, het monument van de ontdekkingsreizigers en natuurlijk de brug. Die laatste heeft ons wel wat moeite gekost om op de foto te krijgen. Vanaf een hoog punt in de stad hadden we hem met tegenlicht, vanaf de burcht was de lucht te schier, op de avond dat we een auto hadden zaten we op de verkeerde baan van de snelweg en konden we niet afslaan naar de brug. Tenslotte zijn beide foto's in deze blog gemaakt vanaf de boot die ons naar Trafaria bracht de laatste middag. De brug had ik nooit zo mooi kunnen fotograferen als ik niet de 70-200 mm 2.8 lens weer even had mogen lenen. Snel wisselen van lenzen want er zat meer vaart in onze boot dan je denkt en dan ben je zo weer voorbij het goede moment gevaren. Gelukkig was ik op tijd en had ik de brug er nog mooi op staan terwijl er een grote boot onderdoor voer.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

't Was een schitterend en gevarieerde reeks, Caro! Mooi onderverdeeld en met interessante uitleg.

images that matter zei

Hoi Caro
Héél fijn bijgelezen en gekeken hier!
Wat lijkt me dat een heel leuke uitstap! Met gelijkgezinden, die om de haverklap staan te klikken ;-), en met zin voor bezoeken!
Fantastisch!
Genoten van je uitleg én je foto's - vind ze schitterend!
De jongen in de zonnestraal is eentje om stil van te worden...

O, wij zijn twee dagen naar Eurodisney geweest, voordeel in de winter is ook dat het sneller donker is en de parade niet zo laat uitgaat ,-).

Anoniem zei

Vooral de tweede maakt indruk op mij. Een uitgekiende compositie en een fraai gebruik van de complementaire kleuren rood groen doen het hem.

Martine zei

Die lens van Eric is goud waard! De kleuren zijn prachtig geworden. Mijn foto is waziger. Maar ik moest me behelpen met "gewoon" materiaal.

Anoniem zei

Ben al bij andere gaan neuzen over deze trip,
maar je bracht in elk geval prachtige foto's mee.
Mooie reeks!
Gr.
P-TER

Anoniem zei

Inderdaad een mooie reeks Caro! Al je moeite om de brug goed in beeld te krijgen is dan toch niet voor niets geweest, mooi gekadreerd en mooi scherp.

Rudi zei

En zo hebben we allemaal een beetje kunnen meegenieten van jullie trip.
Brug + boot = knap

Anoniem zei

Boeiend reeksje van een schitterende stad. Met warmte van genoten. Ook de laatste foto is een toppertje door zijn eenvoud en kleurstelling.

Anoniem zei

Ha jullie zijn al geweest naar Lissabon?! Knappe reeks Caro, er zitten een aantal van mijn liefhebbers tussen.

Anoniem zei

Mooie reeks!
De boot is trouwens Belgisch volgens mij... Het is er eentje uit de vloot van Dredging International.

Carola Rummens zei

@Rulan Je hebt helemaal gelijk zeg. Ik heb de foto even 200% vergroot en vond de naam Marieke. Dat blijkt inderdaad een boot van Dredging Intenational. Heel speciaal dat je dat gezien hebt!!

Anoniem zei

Fijn! :-)
De vloot van Dredging valt nogal hard op door hun groene kleur, dit in combinatie met dat "kanon" op de voorkant van het schip maakte het zeker dat het een sleephopperzuiger was, net zoals Dredging er heeft.
Men gebruikt deze schepen onder meer om land op te spuiten.

erik O zei

Ja, die laatste is een pareltje in zijn eenvoud !!
Knap ...

Anoniem zei

36 jaar geleden was ik daar... leuk te zien en te lezen dat jij dat nu net zo ervaart als ik toen ;-)