donderdag 4 maart 2010

Smile

Het zonnetje schijnt en dat kleurt de wereld een stuk vrolijker na zo'n lange winter. Deze tekening op een muurtje dat ik tijdens een wandeling met mijn hond tegen kwam vanmorgen stemde mij dan ook dubbel vrolijk. Dat moest dan maar gewoon vastgelegd worden vond ik.

Vond ik eerst dat rood wel een leuk accent, in zwart-wit is het beeld wat rustiger.
Het contrast heb ik op aanraden van Martine flink verhoogd. Als je op de originele foto hieronder klikt krijg je de foto met het verhoogde contrast te zien. Veel verschil maakt het niet volgens mij


8 opmerkingen:

Martine zei

Mijn voorkeur gaat toch naar het kleurenbeeld. Ik hou wel van de pittigheid van dat rood. als je hem dan toch in z-w zet, misschien kan je dan eens proberen om het contrast tussen het raamkozijn en de muur te verhogen.

Harry de Rooij zei

Bij de ZW versie gaat de aandacht sterker naar de "smile". De kleuren leiden wat af, maar omgekeerd is het zo dat de kleuren de "smile" ondersteunen door hun vrolijkheid. Dus: ik kan niet kiezen.

Mijnnikonenik zei

Ik sluit mij aan bij Harry, zo voel ik het ook.

Erwin Acke zei

Mag ik mij aansluiten bij de mening van Martine? Zo is meteen het evenwicht mooi hersteld.

AmaZony zei

Ik ga absoluut voor de rode versie. Het zw/w met of zonder verhoogd contrast vind ik n beetje te rustig en net door dat rood wordt de smiley nog vrolijker.
Fijn weekend !

Rudi zei

Heb ook liever de kleurversie. Alsof het spuitbusmannetje verantwoordelijk is voor de rode kleur.

Sannah zei

en het rose als enige kleur terugbrengen in de zwart-wit versie?

Anoniem zei

Die foto mocht gerust in mijn living hangen. Heel mooi!