donderdag 25 maart 2010

Portret

De gemeente Rotselaar doet dit jaar mee met "Allemaal Vlaams Brabanders", georganiseerd door de provincie Vlaams Brabant. De bedoeling is dat Rotselaar 50 inwoners fotografeert en dat deze reportage en doorsnede is van de bevolking.
Mij is gevraagd om daarvan 12 portretten voor mijn rekening te nemen. Zo jammer dat dit meisje in Overijse woont. Maar toch is de foto wel een beetje met de opdracht in het achterhoofd genomen. Hoe maak je nu een mooi portret. In Overijse staan veel druivenkassen. Die staan ook op de achtergrond van deze foto. Verder was de actie van het kader rond haar hoofd heel spontaan. Dat hout lag op de grond en ze pakte dat. Zo heb je dan een leuk moment en dat moet je pakken!! Ik hoop dat ik voor Rotselaar ook mooie pertretten ga kunnen maken.

8 opmerkingen:

AmaZony zei

Leuke opdracht waarin jij zeker zal slagen. Wanneer ik dit zgn proef-portret zie, ben ik daar echt van overtuigd, knap ! Anderzijds zijn portretfoto's door zulke kaders niet echt origineel meer. Ben benieuwd.... grtz,

images that matter zei

Ooo, wat een heerlijke locatie lijkt me die mijnsite!
Schrik ook wel beetje van de vervorming van je nieuwe camera (waar ik stilletjes van droom)!
Spannend die portretten!
Benieuwd wat het gaat worden!

Susanne Stoop zei

Succes met deze leuke en toch ook wel eervolle opdracht!

Kris zei

Best een leuke opdracht.

Erwin Acke zei

Alleraardigste opdracht! Bij dit portret is het een beetje jammer dat het meisje haar kledingstuk zo goed als dezelfde kleur heeft als de serres op de achtergrond. Ze komt er daardoor te weinig van 'los'. Misschien kan je in een zwart-wit omzetting meer nuance en contrast tussen haar en de achtergrond bekomen?

Martine zei

Succes er mee! Hoewel ik er niet aan twijfel dat je ook dit prima tot een goed einde zal brengen.

Anoniem zei

Proficiat met je opdracht!
En vele leuke portretten!

Anoniem zei

Het mooiste Overijsje ooit, nog even en ze had Rotslaarjes
Jan@kelstone.be