zondag 21 februari 2010

Station Antwerpen Centraal (1)

Mijn dochter Samantha studeert interieurarchtictuur en heeft soms erg leuke opdrachten. Zo moest ze het station Antwerpen bekijken wat architectuur betreft en ook de combinatie tussen de oude en de nieuwe architectuur. Niet eenvoudig om de combinatie op de foto te krijgen, maar hier is tussen al de nieuwe glamour toch de oude grandeur te zien op de achtergrond.
Deze nieuwe ingang van het station had ik nooit echt goed bekeken en ik heb er dus zelf ook wel van genoten. Vooral ook van de lichtspelingen die zich toch heel even spontaan voordeden toen de zon een poging deed om door te breken.
Voor het eerst ook mijn nieuwe camara gebruikt en ik moet zeggen dat ie erg fijn werkt. In donkere gedeelten van het station met gemak iso 2000 gebruikt uit de hand en zonder ruis. Heerlijk!!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Het lijkt mij ook een fijne lokatie om mooie foto's te maken Caro. Ben enkele maanden geleden opnames gaan maken in het station van Luik en Antwerpen staat één van de volgende weken op de lijst. Veel geluk met je nieuwe camera! (das ook iets dat op de lijst staat ;-) )

Martine zei

Gedaan met het meezeulen van een statief!

klaproos zei

mooi caro,
ik was hier al even niet meer geweest, en ben even trerug gaan bladeren :-) scrollen, en heb genoten van je logs,
heerlijk hé, hoge iso en geen ruis:-)

da's een ongekende luxe:-)

Kris zei

Ja hoor, mooi resultaat, vooral die eerste foto blinkt uit in kleuren en finesse.

NIEUWSGARING zei

Dag Caro

Wel veel succes met je nieuwe boezemvriend... wel heel toevallig is het ook mijn nieuwe boezemvriend sinds één week (5D Mark II)
Lamp

Koen zei

Beelden die uitnodigen om er eens heen te gaan! Schitterende interieurfotografie, Caro!

images that matter zei

o - wat een heerlijkheid moet dat zijn om die hoge iso's te kunnen halen zonder ruis!!!
Je nieuwe camera staat ook héél hoog op mijn verlanglijstje ;-).
En ik moet duidelijk ook nog eens terug naar A'pen ;-).