zaterdag 6 juni 2009

Fietspad

Als ik fiets is dat meestal ergens naartoe of om kilometertjes te maken. Dat is dan voor mijn gezondheid en niet zozeer om te fotograferen. Toch zit in mijn rugzak vaak niet alleen mijn boterhammetje en wat drinken, maar ook mijn camera. Voor het geval dat......
Vorige week reed ik wel op een heel leuk stukje houten fietspad onder een spoorbrug over de Dijle door, aan de rand van Mechelen. Toen ben ik toch maar even afgestapt en al die lijnen geprobeerd te vatten in een beeld. Ik kon natuurlijk niet te water om een betere positie te zoeken, dus er waren wat beperkingen voor wat betreft het perspectief zal ik maar zeggen ;-)
In zwart-wit bleek hij leuker dan ik kleur.

9 opmerkingen:

Mijnnikonenik zei

Hij is heel knap vind ik.

P-TER zei

Mooie zwart wit uitvoering
en de lijnen zijn prima!
De volgende reactie is bedoeld voor op je ander blog i.v.m.
Photoshop!
Ik kan daar niet reageren!

Prachtig Caro!
Ik moet nog tegen maandag een
cover klaar hebben en ben alverwege
en het staat me niet aan.
Ik zal er nog veel moeten aan sleutelen!
Gr.
P-TER

Martine zei

Soms zijn beperkingen ook een uitdaging. Het is een heel evenwichtig beeld geworden met interessant lijnenspel. Knap werk!

klaproos zei

leuker :-))
wat heet
hij is prachtig:-))

MJ zei

Als ik naar de foto kijk heb ik de indruk (gevoel en dat is natuurlijk persoonlijk) dat het beeld nogal krap is gekadreerd, verder vind ik hem heel mooi, tof lijnenspel, gelukkig had je je camera bij! Misschien eens terug gaan... goed voor de gezondheid ;)

Unknown zei

@MJ Het is 18 mm en meer groothoek heb ik niet. Ik had meer naar achter kunnen gaan maar dan kwam er veel hinderlijke schaduw op de voorgrond. Ik heb het dus zo gedaan.

Anoniem zei

ziet er ZO prima uit!
tof lijnen- & schaduwspel...

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Leuke compositie en dynamisch lijnenspel, verder een mooie lichtinval en contrasten
Groeten
lamp

Rudi zei

Ik ken deze plek, ik woonde er vroeger niet zo gek ver af (als je 1 kilometer niet zo ver vindt, that is :) ). Als je hier voor het eerst komt dan denk je "ha interessant al die lijnen" maar wanneer je dan probeert wat in beeld te brengen dan valt dat tegen. Bij zonnig weer heb je dan ook nog eens sterke contrasten.
Ik blijf het alleszins moeilijk vinden om daar iets moois van te maken. Toch geen onaardige poging van je, Caro.