vrijdag 27 maart 2009

Polaroid

Met filters spelen is leuk en ik ben niet de enige blijkbaar die dat wel eens probeert. Verschillende blogs hebben nu ook al leuke polaroid bewerkingen laten zien. Kijk maar eens bij Artur, Ysabel en Kris. Van Kris kreeg ik gisteren het programma-tje door dat deze leuke bewerkingen voor je doet ==> Poladroid 0.9.5r5 Beta. Geen filter voor photoshop dus maar een klein programma dat je moet installeren. Het is echt heel tof. Je sleept je foto in de camera en dan komt er heel langzaam je polaroidfoto tevoorschijn, net zoals dat ook bij de echte polaroid vroeger ging. Niet dat ik nu zoveel verschil zie met mijn origineel. Het is wat donkerder geworden en een mooi randje eromheen. Maar het was leuk om een keer te proberen met nog een ander straatje in Lissabon.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

als je dezelfde foto verschillende keren in het cameraatje sleept, gaat het er verschillende polaroids van maken. Het programma kan op verschillende manieren verkleuren. Ik merk wel dat te scherpe foto's minder leuk zijn dan wat vage, mislukte foto's. Ik trek er mijn mislukte foto's in en die wordenplots weer leuk... Die van jou hier is wel erg tof toch...

Anoniem zei

Dank u voor de groetjes uit ...
Deze polar heeft wel wat, mooie kleurtinten, nostalgie, ...
Zonder het rode gebouw achteraan, zou het zelfs iets weghebben van een schilderijtje.

Martine zei

Speciaal effectje. Het resultaat is hier donkerder dan het origineel, alsof het in Lissabon slecht weer was...
De "snelbus" is een grensgeval. Hij rijdt wel op het grondgebied van Heverlee terwijl de fotograaf (ik dus) in Leuven sta.

Erwin Acke zei

Een 'Pola-tje' maken is deze dagen populair onder een aantal bloggers. Ik heb het ondertussen ook, en gebruikt. Moet deze dagen ook eens het onderwerp voor een blogberichtje worden. Zoals Ysabje uitlegt krijg je een ander resultaat als je een dezelfde foto een tweede keer door het programmaatje (of moet ik zeggen toestelletje) stuurt.

Girardo zei

Met of zonder polaroid, het is een bijzonder stemmig steegje. Ik ga er voor mijn deur ook zo eentje aanleggen.

Susanne Stoop zei

Inderdaad, met of zonder pola-randje, het is een mooie, stemmige foto. Het is leuk spelen met zo'n programmaatje!

Stijndc zei

Deze foto leent zich perfect voor zo'n polaroid bewerking. Mooi resultaat.

Anoniem zei

Leuk dat je Polaroid ook weer ontdekt hebt. Stemmig steegje!