donderdag 5 maart 2009

Lissabon (4)

In vier dagen hebben we enorm veel gedaan en gezien van Lissabon en haar omgeving. Als fotograaf ben je door al het moois heus niet altijd verblind. Lissabon had net als veel andere grote steden ook een andere kant waarin de armoede zichtbaar werd. Veel zwervers heb ik toch wel gezien. Soms slapend, bedelend of zelfs zich aan het verkleden op straat. Meestal durf je dat niet te fotograferen. De man hierboven heb ik netjes gevraagd of ik een foto mocht nemen . Dat was goed en hij bleef onverstoorbaar in zijn houding zitten.
De jongen hieronder heb ik maar niet wakker gemaakt met mijn vraag. Hij zat zo prachtig in een zonnestraal dat ik die positie niet wilde verstoren eventueel.

Het soort zwervertjes van de laatste foto waren er een beetje veel. Dat veroorzaakte op sommige hoeken van de straat beslist geuroverlast. Ik wil niet weten hoe het in de zomer zal ruiken!!

11 opmerkingen:

Rudi zei

Heb de laatste weken weinig tijd om mijn favoriete fotoblogs af te schuimen en van commentaar te voorzien. Verrassend om je Portugal foto's te bekijken.

De slapende jongen is werkelijk een prachtige foto in alle opzichten!

Martine zei

Die eerste vroeg toch geld, niet? Ik heb hem ook zien zitten. Vreemd, want het was niet bepaald een plek waar veel volk langs kwam.
De jongen in de zon is prachtig! Hoe het licht hier in het beeld speeelt, wordt het haast iets idylisch.
En die viervoeters, ik denk dat het nog meevalt. Ik zag (en rook) hoekjes die niet door honden bevuild werden....

Anoniem zei

foto twee is een voltreffer. Had hij er niet gezeten, had je hem er neer moeten zetten!

Carola Rummens zei

@Martine Nee dat vroeg hij niet, maar ik heb het hem wel gegeven. Nu heb ik de markt bedorven zeker!!

Anoniem zei

Aha, daar zit onze Blacky!

Erwin Acke zei

De foto met het jongetje is inderdaad bijzonder geslaagd.

erik O zei

Caro,
de nr twee van dees reeks vind ik
enorm prachtig!!
dat schuine licht, die zachte kleuren...
enig!!
pareltje!

Anoniem zei

De tweede is zeer knap. Dat licht. Het plaatje klopt gewoon helemaal. Mooi!

Anoniem zei

de man in de zon is een pareltje. Ik vind het een van je beste foto's, denk ik. Hij is gewoon erg origineel en uniek.

Anoniem zei

Iedereen gaat voor foto twee,
maar hoe kan het anders het is een pareltje!
Gr.
P-TER

Anoniem zei

Ik ga net zoals de voorgaande mensen, voor foto nummer 2. Het is echt een pareltje! Heerlijke plaat!