dinsdag 25 maart 2008

Boedapest

Het paasweekend ben ik naar Boedapest geweest met een aantal leden van de fotoclub Park Heverlea. Het waren vier hele gezellige dagen met elkaar. Het weer heeft ons af en toe wat in de steek gelaten en bijna hadden we het de 'iso 800' vakantie genoemd, omdat we veel op iso 800 moesten werken. Toch hebben we ook twee dagdelen mooi z0nnig weer gehad en dat is voor het licht in de foto's eigenlijk van levensbelang. Ik ben nog niet zover dat ik al mijn foto's goed heb bekeken, maar hier vast een voorproefje. Boven een zicht vanaf de burcht op de beide oevers van Boeda en Pest. Onder een foto van het dorpje Szentendre waar we de laatste dag met de trein naartoe zijn gegaan. Beide foto's genomen tijdens de schaarse opklaringen.


5 opmerkingen:

Martine zei

De eerste foto, vanop de burcht, is een bekende. Mooi zicht vanaf die plek! Het dorpje ziet er bekoorlijk uit. Gelukkig hebben jullie ook een beetje zon gehad. Ben benieuwd naar de rest!

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Twee mooie foto's ondanks de sterke bewolking, allebei de foto's hebben een mooie compositie, en voldoende contrast, zelfs redelijk contrast in de wolken. In zo'n situatie is het altijd een keuze maken... hoge ISO geeft vaak te veel ruis en anderzijds moet je oppassen voor bewegingsonscherpte bij lagere snelheid...fotograferen is vaak een doordachte (beredeneerde) keuze maken.Je hebt dat in de gegeven omstandigheden goed opgelost.

Ps: ik heb in de bib een boek gevonden over de 400D uitgave van easy computing (auteur Christiaan Haasz) moet zeker eens lezen... staan belangrijke tips in !

mvg

lamp

http://web.mac.com/lamp5

NIEUWSGARING zei

Dag Caro

Ik hoop dat het niet erg vindt... ik heb de foto van Budapest een beetje bewerkt...hij staat op mijn blog
http://lampfotografie.blogspot.com/

Ik verwijder hem natuurlijk, laat maar weten wat je ervan vindt...
mvg

Lamp

Carola Rummens zei

Bedankt voor je poging mijn foto te verbeteren. Ik heb het proberen na te doen, maar ik krijg het niet zoals jij. Hoe heb je dat gedaan? Meer kleur ingebracht, rood en groen? Verzadiging wat opgevoerd? Ik vond het wel heel mooi geworden, maar de sfeer van mijn foto was eigenlijk meer wat ik mij herinner.

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

De bewerking is uitgevoerd in Lightroom, ik heb witbalans veranderd, tussentonen, highlichts en contrasten... en verder hier en daar wat uitgetest (wat ik in detail intussen vergeten ben). Kortom voor mij ook een test met LR wat best een aangenaam programma is.

mvg

Lamp