dinsdag 11 december 2007

Gereedschap

Vandaag een beetje gespeeld in de studio van de academie. Iedereen heeft zijn opdrachten voor kerst ingeleverd dus er was ruimte voor eens iets anders. In een opslagkamer van de academie vonden we een doos met oud gereedschap en die hebben we eens proberen te fotograferen met flitslicht. Gelukkig was het oud spul, zodat het niet zo blinkend weerkaatste.
Ik heb voor deze foto niet de flitser van de camera zelf gebruikt maar een spotverlichting die los van de camera op een standaard stond. De spot was via een kabeltje met mijn flitschoentje van de camera verbonden.
Toch was het in het begin niet zo gemakkelijk als we dachten om een goede belichting te krijgen. Licht meten moet altijd en dat hebben we nu wel onder de knie, maar wat als je schaduwen veel te sterk worden?
Voor deze foto heeft een vriendin van me een grote witte piepschuimen plaat aan de linkerkant van het voorwerp gehouden. Die plaat weerkaatst het flitslicht. Dat heeft niet alleen een veel betere belichting van het voorwerp tot gevolg, maar ook de schaduwen zijn echt veel minder hard geworden. Een kleine moeite met een enorm resultaat.
Wat voor gereedschap het is weet ik echt niet maar ik vond hem wel de moeite van een foto waard.

Inmiddels heb ik begrepen dat het een oude handboor zou zijn.

Geen opmerkingen: