donderdag 20 december 2007

De wereldwonderen in ijs

Gisteren naar Eindhoven geweest waar ze ook dit jaar een ijssculpturen festival organiseerden. Dit keer was het thema "de Wereldwonderen". Zowel de oude wonderen zoals de pyramiden en de hangende tuinen van Babylon werden afgebeeld in ijs, als ook de in 2007 nieuw gekozen wereldwonderen zoals de Chinese muur, de Taj Mahal, Machu Picchu in Peru en vele anderen.

Deze keer vond ik het echter minder spectaculair als vorig jaar en dat was niet omdat ik nu voor een tweede keer naar ijssculpturen ging kijken. De keuze voor grootse gebouwen en monumenten betekende dat er weinig detail in het werk zat. Je moest echt goed zoeken naar leuke details. Ik had voor een overzicht beter een flinke groothoeklens mee gehad. Nadeel van een heel monument op de foto zetten was echter dat je de zoldering van de tent er gratis bij kreeg. Ik heb het dus toch maar in de details proberen te zoeken en er ook op gelet een element van het bewuste monument erbij te krijgen zodat misschien toch duidelijk is welk monument in beeld is gebracht.
Leuk waren wel de lichtefecten die bij sommige gebouwen aanwezig waren. Zo is de indiaan hier beneden bij de inka tempel heel mooi blauw/groen verlicht.

Ik heb wel geflitst, met de opzetflitser van Sigma. Ik had graag met een statief gewerkt en niet geflitst, maar het was daar zo koud (-8) dat werken met een statief mij zeker bevroren ledematen had opgeleverd. Ik moest nu al om het kwartier even in het cafe opwarmen!!

Wie meer foto's wil zien van de ijssculpturen kan hier kijken:
http://picasaweb.google.com/caro.photographic/IJssculpturen


2 opmerkingen:

Martine zei

Hey Caro, je indiaantje is prachtig. Ik hou van dat diep blauw. Het straalt warmte uit alhoewel het allemaal ijs is. Ik ben ook op je fotoboek gaan kijken, maar het indiaantje blijft mijn favorietje.

Carola Rummens zei

Ja ik vind hem ook wel mooi. Was bang dat hij iets te donker was misschien, maar ik heb hem toch zo gelaten en er niets aan veranderd.
Leuk dat je het fotoalbum ook hebt bekeken.