dinsdag 9 oktober 2007

Studio portret

Vandaag voor het eerst met twee modellen in een studio gewerkt. Gelukkig waren het een goede vriendin van mij en mijn dochter. Ik vind namelijk het meten van het licht en beslissen welke instellingen je moet gebruiken een heel moeilijke zaak. Verschuif je het model dan is ook gelijk de lichtinval weer anders en dus de foto minder goed. Maar mijn vriendin en dochter waren heel geduldig dat scheelde.
Deze foto's zijn genomen met een lichtbron nl. een softbox en verder een oplichtingsscherm aan de andere kant. De iso werd ingesteld op 100 en de sluitertijd op 1/125 met diafragma 5.6.
De foto's zijn wat compositie betreft wel naar mijn zin.




3 opmerkingen:

Annie zei

Hallo Caro,
De foto van Samantha is prachtig !
Mooie kleurencombinatie en belichting.
Heel erg bedankt dat ik gisteren ook je fotomodel mocht zijn !
Vele groeten,
Annie

Carola Rummens zei

Hoi Annie
Bedankt voor je reactie op de foto van Samantha. We hebben het leuk gehad gisteren en ik moet vooral jou bedanken.
Tot gauw
Caro

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Beste Caro

Mooi... !!!

Caro ik heb geen ervaring met portretfotografie... maar ik zie geen ongewenste schaduwen, en als ik dan uw toelichting lees en begrijp dat je dit gefikst met weinig belichtingshulpmiddelen, wel dan is dit uiteraard een prachtprestatie !

Op risico om een imago van " betweter" te bekomen... durf ik toch een opmerking maken..(als dit toegestaan is...?)
Jammer dat de mevrouw (uw tweede model) de ogen sluit... ik denk dat contact met open ogen voor jou lens, de foto beter tot zijn recht zou komen, en zeker helemaal anders zou zijn...
Ik hoop dat je dat niet als een negatieve opmerking beschouwd...?

Want alles bij elkaar heb ik zelf nog nooit zo'n mooi portret gemaakt... ik heb dus eigenlijk geen recht van spreken...

vriendelijke groet

LAMP

http://oorkrabbeltjie2.blogspot.com/