zondag 23 september 2007

Rotselaar gezien vanaf de Mena

Vandaag was het open bedrijvendag en dat was voor mij aanleiding om de oude bierbrouwerij "de Mena" in Rotselaar te bezoeken. Deze brouwerij die al 40 jaar leeg stond, is nu geheel gerenoveerd en zal in gebruik genomen worden door de openbare bibliotheek en enkele gemeentelijke diensten. Leuk was dat we vandaag het gebouw mochten bekijken en zelfs tot op het dak mochten. Vanaf het dak had je een prachtig zicht in alle richtingen. Je kon kijken tot Wakkerzeel, Haacht, Wijgmaal, Holsbeek en natuurlijk richting de Heikantberg. Er was mij veel aan gelegen om hier een mooie foto van te maken. Ik heb gekozen voor Iso 400 ondanks dat het een hele mooie zonnige dag was. Een diafragma van 13 voor een goede scherptediepte en de camera koos daarbij een sluitertijd van 1/500. De foto is genomen op 28 mm hetgeen de maximale groothoek is van mijn 135 mm IS lens. De foto is mooie scherp en heeft een leuk accent door het zicht op de toren van Rotselaar in de verte, die ook mooi in het zonnetje lag. Ik ben heel blij met deze foto van mijn dorp.

Naar deze foto heb ik lang moeten zoeken. Blijkbaar heb ik hem niet bewaard, maar wel ooit geupload naar zoom.nl. Dat is een hele goede site waar je ook veel ruimte gratis krijgt om je foto's te parkeren. Ik heb deze foto van mijzelf dus moeten downloaden van Zoom. Geeft niets, dit is dus de Mena. De foto is niet genomen met mijn Canon Eos 400D, maar nog met mijn oude camera de Canon Powershot S2IS.


1 opmerking:

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Dag Caro

Mooi van contrast en scherp van vooraan tot achteraan.
Peuk werk !

mvg

lamp