donderdag 6 september 2007

Experimentje


'Schilderen met de camera' was een artikel in Chip Foto Video van deze maand. Door bewust de camera op een lange sluitertijd te zetten en de camera te bewegen creeer je een sterke bewegingsonscherpte. Het leek me leuk om dit ook eens uit te proberen en heb net als in Chip ook bomen als onderwerp genomen. Het bleek toch haast nog moeilijker om een mooie onscherpe foto te maken dan een scherpe!! Heel wat rare effecten gehad en heel wat sluitertijden geprobeerd. Uiteindelijk vond ik deze foto de meest acceptabele. Het was een mistige ochtend en dat accentueert de foto wel. Toch heb ik hem wel bewerkt. Zo is het geel en het groen een klein beetje benadrukt door mij. Ik heb bij deze foto een sluitertijd van 1/4 sec gebruikt bij iso 400 en daar koos de camera een diafragma van 32 bij.
Toch is dit niet mijn ding. Geef mij maar een mooi scherpe foto!

1 opmerking:

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Caro

Jouw experiment vind ik nog niet zo slecht hoor...!

Lijkt mij een aquarel waarover goed is nagedacht

Trouwens dat accentueren van geel en groen maakt de foto een beetje mysterieus...

Maar goed zoiets creeeren kan maar met zeer specifieke onderwerpen, die zich daartoe lenen en met die bomenrij lukt dat wonderwel

puik experiment !!!

mvg

lamp