donderdag 8 maart 2007

Lente

In januari is er flink gesnoeid in ons bos en heb ik een aantal mooie takken van de Amerikaanse eiken uit ons bos in een vaas gezet. Zo kun je nu binnen zien wat er iedere lente op 35 meter hoogte in de toppen van de bomen ontluikt; prachtige zachtroze kleine eikenblaadjes.
Zoals ik al eerder opmerkte heb ik geen lenzen waar ik echte macro opnamen mee kan maken. Deze foto is dan ook een uitsnede van het origineel. Ik ben blij dat ik een 10 megapixel camera heb, want zo blijft er toch nog een bruikbaar aantal pixels over.
De foto is genomen op iso 200, sluitertijd 1/25o en diafragma 8. Hij is een stop overbelicht en dat geeft een prima resultaat. Ik heb de 9 punts metering uitgezet en ga dat voortaan vaker doen. Je houdt dan 1 meetpunt over, maar je weet dan tenminste precies waar de camera goed op zal scherpstellen. De negenpunts metering leverde mij vaak verrassingen op wat scherpstelling betreft.

Geen opmerkingen: