maandag 3 september 2007

Lelies

Gisteren was het mijn verjaardag en dan krijg je vaak de prachtigste bloemen. Het is jammer dat ik bij de foto geen geuren kan uploaden, want deze lelies hebben zo'n sterke kaneelachtige geur. Ik heb dat nog nooit eerder zo geroken.
De foto hierboven is genomen op iso 400 met mijn 135 mm Is lens. Dit op maximale zoom, dus focuslengte 135mm. Dichterbij kan ik met deze lens niet komen. Ook moet je kiezen welk deel van de foto je scherp wilt hebben, want ondanks mijn keuze voor diafragma 10 krijg je niet alles scherp op de foto. Ik heb gekozen voor het hart van de bloem.
Om nu het verschil te laten zien met de Macro extensionringen van Soligor, heb ik er de 36 mm extensiontube tussen gezet. Onderstaande foto is het resultaat.


Bij deze foto wilde ik proberen om in ieder geval de meeldraden en stamper zo scherp mogelijk te krijgen. Op Iso 400 kreeg ik een sluitertijd van 1/8 sec bij diafragma 11 en dan is uit de hand weinig scherp. Iso 800 leverde een sluitertijd van 1/125 en dat is acceptabel. Om een goede scherptediepte te krijgen heb ik weer voor diafragma 11 gekozen. Het is mij echter niet gelukt om zowel stamper als meeldraden scherp te krijgen. In ieder geval is de stamper scherp en springt er zo uit.

6 opmerkingen:

Julia Buckley zei

What beautiful photos! Thanks so much for sharing them with me. You brightened my day. :)

Carola Rummens zei

Thanks Julia, I am happy for that!!

Carola

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Caro

Schitterend en inderdaad enkel de geur ontbreekt nog !

Een streling voor het oog !

mvg

Lamp (hobbyfotograaf)
http://oorkrabbeltjie.blogspot.com/

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Sorry het belangste vergeten...

Proficiat met je verjaardag !

Bij een verjaardag hoort een attentie. Ik schenk je de foto met blauwe bloemen (zie mijn webblog)en dat je ons nog veel mooi fotomateriaal mag bezorgen


lamp

Carola Rummens zei

Bedankt voor de mooie blauwe iris!!

Caro

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Beste Caro

Ik ben (in vakantieperiode)een nieuwe blog gestart...

Ga eens een bezoekje brengen als u dat interesseert...? (waarom kan je ook lezen op die blog)

Dit is de link
http://hobbyfotograaflamp.blogspot.com/


thanks
mvg

Lamp