zaterdag 22 september 2007

Bokrijk

Als je een dagje gaat fotograferen in Bokrijk en je hebt zulk prachtig weer, dan prijs je jezelf rijk. Toch was het heel moeilijk om goede foto's te maken vandaag. De felle zon gaf soms sterke contrasten binnen een compositie en dat maakte het maken van een goede foto bijna ommogelijk.
Het beste kon je nog kiezen voor of een foto in de schaduw of volledig in de zon. Daar kan de lichtmeter tenminste een beetje mee omgaan. In alle andere gevallen zit je zelf wat onder of over te belichten en de resultaten vielen me vaak tegen.
Hieronder een voorbeeld van een foto volledig in de zon en een geheel in de schaduw. Beiden zijn wel goed naar mijn zin.
Verder is een dag als vandaag natuurlijk een kadootje en we hebben dan ook genoten na afloop op een gezellig terrasje!!

3 opmerkingen:

Peter M zei

Hopelijk was het een fijne dag met de fotogroep. Ik kon er spijtig genoeg niet bij zijn. Ik had andere verplichtingen. groetjes,

Carola Rummens zei

He leuk dat je even kijkt. Ja je hebt een prachtige dag gemist. Je zult onze resultaten nog wel zien binnenkort.

LAMP (hobbyfotograaf) zei

Hello dag Caro

Jouw analyse is juist, ik heb dat ook vaak...het probleem van de te harde contrasten en de te lichte delen en in een foto ... Maar aan je beide foto's merk ik dit niet... dus heb je dat goed opgelost...welke lichtgevoelige lens heb je gebruikt...? Met een UV -filter ?

Beste groeten

Lamp
http://hobbyfotograaflamp.blogspot.com/