maandag 30 juli 2007

Rood

Deze foto is er een uit een reeks die ik gemaakt heb vandaag als opdracht voor de fotogroep waar ik lid van ben. We moesten foto's maken waarin rood voorkomt. Vervolgens de gehele foto in zwart-wit zetten en enkel het rood in kleur zichtbaar laten.
Ik had een week geleden de lokatie al gezien waar ik dacht wat mee te kunnen; wegwerken in Tremelo. Alle borden stonden daar op zijn kop of lagen dwars op de grond. Prachtig gewoon. Vandaag ben ik erheen gefietst en op mijn gemak wat foto's gemaakt. Thuis dan vervolgens bewerkt in Photoshop. Eerst al het rood geselecteerd, hetgeen nog een precies werkje was. Daarna de selectie omgedraaid en vervolgens de verzadiging helemaal op -100 gezet waardoor alles zwart-wit werd behalve de selectie van rood.

4 opmerkingen:

NIEUWSGARING zei

Beste mevrouw,

ik volg al een tijdje jou fotowerk via deze blog. Ik heb blijkbaar nog veel bij te leren...dwz je maakt puik werk. Mag ik je mening vragen over mijn " webblog" ik bedoel dan mijn pogingen om goede foto's te maken.
Hier is de link , graag uw gewaardeerde commentaar.... met dank
(ps : voor de tweede webblog met landschappen is een e-mail adres nodig om als "gast" de foto's te bekijken... sorry (tenzij je mij uw e-mail toestuurt)
vriendelijke groet

Lamp

NIEUWSGARING zei

Link vergeten

http://oorkrabbeltjie.blogspot.com/

mvg

Lamp

Carola Rummens zei

Hallo Lamp

Ik heb je weblog bekeken en ik vond het heel leuk dat je een streek van Belgie als je onderwerp hebt genomen. Je foto's zijn mooi en zelfs creatief. Mijn favoriet is de eerste van de serie molens van Mater. Alleen de wieken en het landschap op de achtergrond, heel mooi!!
Veel groeten
Carola

NIEUWSGARING zei

Beste mevrouw,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb de blog ietwat aangepast (zonder archief)

Ik kan best tegen wat commentaar hoor, geef gerust uw mening

ik zou je graag mijn reeks landschappen willen laten zien en hierover ook graag uw mening kennen


alvast bedankt
lamp@hobbyfotograaf