dinsdag 7 augustus 2007

Hertshooi

Vandaag nog een keer een macro opname. Weer de extensiontubes gebruikt bij mijn 135 mm IS lens. Dit keer een opname van een bloem. Het viel nog niet mee om de meeldraden scherp te krijgen. Op de p stand kreeg ik veel te lage sluitertijden en daardoor veel onscherpe foto's. Uiteindelijk heb ik wat met de sluitertijd en diafragma zitten spelen. Ik kwam uit bij een iso van 400 op een sluitertijd van 1/400 en diafragma 10. Het resultaat van de snellere sluitertijd was dan ook een betere scherpte bij de meeldraden.
Ik heb deze foto als test afgedrukt met mijn net gekochte Canon Selphy CP720. Ik vond het resultaat van het kleine printertje heel goed. Wat me tegenviel was dat ik de foto's niet van een usb stick naar de Selphy kan overbrengen. Er zit een usb poort, maar die is bedoeld voor een bluetooth unit. Je kunt vanaf de computer foto's afdrukken, vanaf je fototoestel en vanaf 3 soorten geheugenkaarten. Andere tegenvaller was dat je altijd papier moet kopen van Canon gemaakt voor de Selphy (10x15). Ik had ander fotopapier (10x15) van Canon gekocht dat bij 100 vel een aangenaam prijsje had, maar dat pastte net niet in de lade. Canon doet het erom dus. Maar goed dat mag de pret niet drukken, het is een handig ding en hij drukt ook nog eens kant en klare ansichtskaarten.

Geen opmerkingen: