maandag 23 juli 2007

Vlinder

Het is vakantie en dan heb je weer eens de tijd om met iets nieuws aan de gang. Zo wilde ik graag eens wat macrofotografie proberen. De lens die ik op het oog had, de Sigma 105 mm Macro, was echter wel weer een hele investering. Ik heb mij laten overhalen door de winkel waar ik tot nu toe alles heb gekocht voor mijn Canon (foto Konijnenberg in Turnhout) om Soligor extension tubes te kopen. Ik moet zeggen dat mijn eerste probeerselen niet tegenvielen. Ik heb de middelste ring (36 mm) op mijn 135 mm IS lens gezet en de vlinder hierboven is daarvan het resultaat. Hieronder een uitsnede van enkel de kop van de vlinder. Ik was toch echt wel heel tevreden met dit eerste resultaat, temeer daar ik deze foto gewoon uit de losse hand heb genomen.
Er zit echter wel een klein nadeeltje aan de Soligor extension tubes, mijn auto focus bleek niet meer te werken. Ik moest dus weer manueel scherp stellen. Blijkbaar kan ik nog op mijn ogen vertrouwen!!

2 opmerkingen:

Bea zei

Gave macro opname!

Jean-Paul.

Carola Rummens zei

He dank je wel JP. Die van jou was ook heel goed trouwens.