donderdag 26 juli 2007

Engel

Voor houtsnijwerk in kerken heb ik een zwak. Ik kan erg genieten van het vakmanschap dat hieruit blijkt. Dit beeldje in de dom van Trier had dan ook gelijk mijn hart gestolen. Ik heb echter erg geworsteld met mijn camera. Ik wilde beslist niet flitsen en een statief had ik niet bij mij. Ik heb gekozen voor iso 1600 en een automatische witbalans omdat ik niet zeker was wat ik het beste kon kiezen. Tot mijn verbazing haalde ik slechts een sluitertijd van 1/20. Dat is erg weinig en dus veel kans op onscherpe foto's. Gelukkig had mijn 28-135 mm imagestabilisatielens gebruikt en is mijn hand stil genoeg geweest. Al met al op het oog een goede foto. Toch als je een 100% vergroting bekijkt zoals hieronder getoond in detail, valt de ruis erg op. Bij iso 1600 is de ruis echt duidelijk aanwezig heb ik al vaker gemerkt.

Geen opmerkingen: