donderdag 16 december 2010

Portret op lokatie (1)

Vandaag met een model, dat ik goed kende gelukkig, naar een mooie lokatie gegaan en daar wat foto's gemaakt voor haar. Het was heel leuk om met elkaar zoveel uit te proberen. Vooral belichting was voor mij een oefening. Ik had enkel mijn Canon Speedlight EXII tot mijn beschikking en heb die zoveel mogelijk indirect gebruikt.
Natuurlijk zijn er de klassieke portretjes, maar je hoopt altijd op iets creatievers natuurlijk. En dat is misschien een beetje gelukt in de foto hieronder.


8 opmerkingen:

Martine zei

Goed gedaan, Carola! De belichting zit prima!

karim zei

die foto onderaan is zeer mooi belicht.
en wat een mooi model

Harry de Rooij zei

Die onderste foto bevalt me erg goed vanwege het zachte licht en het spiegelbeeld.
Ik heb met mijn hand de linkerkant afgedekt, zodat de deur- of raampost in de achtergrond weg is. Dan komt m.i. de nadruk nog veel meer op het gezicht te liggen.

Carola Rummens zei

@Harry Heb ik inderdaad zelf ook geprobeerd. Heb het toch zo gelaten omdat ik het idee had dat door het bijsnijden het gevoel van de spiegel weg ging. Je raakt het kader wat kwijt. Maar het is zeker een optie.

kris zei

Tok, tok, echt chic dees foto's.

images that matter zei

Ook mij spreekt de onderste het meest aan... hou wel van dat feeƫrieke dat het lijkt op te roepen...
De bovenste roept bij mij eerder de 'foute' sfeer op...

Anoniem zei

Portretten liggen je duidelijk ook goed Carola. Ik vind ze allebei goed belicht met ook een voorkeur voor de onderste.

AmaZony zei

Ja die onderste spreekt me wel aan, mooi zacht belicht ook. Toch zou ik ook (zie Harry) opteren om links de zwarte raamlijst eraf te laten. Knap en creatief resultaat !