woensdag 22 oktober 2008

Eenzaam (1)

Nee dit is niet een beeld van een reis naar Noord-Afrika, het zijn de zandverstuivingen op de Veluwe in Nederland. Tijdens een fietstochtje reden we daar doorheen en ik zag dit prachtige boompje eenzaam in de vlakte staan. Nadat we ons doel van de tocht hadden bereikt heb ik de jongens alleen verder laten gaan en ben terug gefietst naar de zandvlaktes. Een onwaarschijnlijk mooi gebied om te fotograferen. Ik ben een heuveltje op gelopen tegenover het boompje en daar een kwartier lang vele opnamen gemaakt. Het licht op het zand was nl. steeds anders doordat wolken soms schaduwen veroorzaakten. Ik wilde graag het voorste heuveltje met de boom in het zonlicht en het achterste heuveltje in de schaduw. Mijn wachten is beloond. Ook de jongens waren blij want ze hadden nog even in Apeldoorn leuk gewinkeld, hetgeen echt weer niets voor mij is. Zo was iedereen gelukkig die dag.

13 opmerkingen:

Susanne Stoop zei

Wat mooi dit eenzaam boompje. Je wachten is inderdaad beloond!

Anoniem zei

Inderdaad mooie belichting,ook een sterk standpunt ingenomen.

Anoniem zei

Heerlijk mooie (sahara-)sfeer!
Mooie compositie...

An zei

Mooie foto!

Martine zei

Fantastisch mooi! Aan de vorm van de boom zou je echt denken dat het Afrika is. Geduld is een noodzakelijke eigenschap voor een fotograaf. Daarom ben ik ook meestal alleen op stap. Ik wil niemand belasten met lange wachttijden.

Koen zei

Mooi!
De kamelen fantaseer ik er wel bij

nadine paduart zei

Jawadde - dat is indrukwekkend.

judith zei

Ha Caro, ik zag dat je mijn blog ook hebt gevonden, leuk! Ik fotografeer met een Olympus. Toevallig ging de mijne afgelopen vrijdag kapot, althans er verscheen een rode streep op mijn prachtige vlinderfoto's. Erg teleurgesteld dus. Toen snel naar Kamera Express en geinvesteerd in een nog mooiere (en duurdere) camera, Olympus E3. Duurde even voor ik er echt blij mee was. Immers ik was ervoor aan het sparen en nu ineens toch die investering. Maar inmiddels ben ik er superblij mee!
Ik heb afgelopen zomer veel macro's gemaakt en ben dol op de natuur fotograferen. Als je wilt kan je ook even op mijn site kijken www.borrozimaas.nl. Ben hier pas mee bezig, dus wordt nog verder uitgebreid.
Overigens vind ik jouw eenzame boompje wel heel mooi. Wat een geduld dat je zit te wachten tot de schaduw goed is. Dat zijn details waar ik nog op moet gaan letten haha. Wat is het prachtig he om te fotograferen in de Veluwe?

Anoniem zei

Als je er zo dicht in de buurt woont, dan zie je dit soort dingen helemaal niet meer. Je vind 't zo vanzelfsprekend maar gelukkig breng jij me toch weer even terug....
Een prachtige compositie, inderdaad mooi licht. Alles klopt. Compliment!

stijndc zei

Ik dacht ook meteen aan het mooie Afrika bij het zien van de foto.. Maar het kan blijkbaar dus ook dichter bij huis;
Heel knap hoor.

Anoniem zei

Puur sfeer. Heel apart. En ik die dacht dat onze noorderburen in een vruchtbaar land leefden.

ysabel zei

op reis in eigen streek levert heel wat verrassinge op he... Mooi beeld in ieder geval!

Ellen, zei

Prachtig Caro, je wachten is idd de moeite waard geweest.
Als je me verteld had dát het Afrika was, had ik je ook (bijna) geloofd.
Schitterende opname.