zondag 12 augustus 2007

De euro en de oude Franse Frank

Mijn dochter spaart euro's en spit dus regelmatig mijn portemonnee door op munten uit de nieuwe euro-landen. Gisteren deed ze een verbazingwekkende ontdekking. Een euro die geen euro is. Ik ben genept met een oude 10 Frank munt uit Frankrijk. Maar wat lijken ze op elkaar zeg en ook precies even groot. Gelijk nog eens een keer mijn extenders gebruikt om deze munten goed te fotograferen. Ik ben er niet ontevreden over, maar ik denk dat met statief misschien toch nog meer te bereiken zou zijn geweest. Dat gaan we een volgende keer uitproberen. In ieder geval had ik een snelle sluitertijd omdat ik de opnamen buiten heb gemaakt en dus veel licht had. Ik denk dat ook de imagestabilisatie nog wel werkt samen met de extenders als ik het zo bekijk, want ik heb maximaal ingezoomd met de 135mm lens. Samen met de extenders is dat toch een heel gewicht om stil te houden. Al met al een redelijk resultaat en een leuk grapje deze nep-euro!! Maar opletten is het wel voortaan, want het schijnt dat de Thaise munt erg veel lijkt op onze 2 euro munten. Kijk dan wordt het al een duurder grapje!!
Wil je hier meer van weten kijk dan hier:
http://www.moorsmagazine.com/onzinbak/nepeuro.html

Geen opmerkingen: