zondag 8 juli 2007

Panorama Leuven

Vandaag was het uitstekend weer voor een mooie wandeling in de omgeving. Al lange tijd wilde ik een keer naar de Kesselberg, niet ver van Leuven. Buiten dat je daar prachtig kan wandelen over een uitgezette route, is er vanaf deze berg ook een fantastisch zicht op de stad Leuven. Bij goed weer zoals vandaag reikt het zicht zelfs tot Brussel. Brussel was echter te ver voor mijn 135 mm lens, dus ik heb het maar bij Leuven gehouden. Ik had de beeldkwaliteit op raw gezet omdat ik dat ook eens graag wilde uitproberen. Helaas kon ik de raw bestanden niet inlezen in mijn photoshop. Ik weet nog niet waarom. Ik zal de software van Canon moeten installeren die bij de camera is geleverd. Tot mijn verbazing waren er echter wel een paar jpg's bij, nl die ik had gemaakt op de voorkeurstand 'vergezicht'. Het 'bergje' op het keuzewiel. Hoe dit kan zal ik ook nog eens moeten nalezen in de handleiding, maar in ieder geval kan ik dan toch hierboven een mooi zicht op de stad leuven laten zien. De voorkeurinstelling heeft een iso van 100 genomen en een sluitertijd 1/250 bij diafragma 8. Ik moet zeggen dat ik de scherpte nog niet helemaal vond wat ik had verwacht, maar het was dan ook maximaal ingezoomd met mijn 135 mm Is lens. Toch is het een aardig plaatje.

Geen opmerkingen: