maandag 4 juni 2007

schaapscheren

In Holsbeek was gisteren een dag georganiseerd door Natuurpunt, een natuurorganisatie in Vlaanderen waar ik lid van ben. De dag begon met een prachtige wandeling die startte om 1/2 7 in de ochtend en vooral de vogels onder onze aandacht wilde brengen. Foto's van die ochtend hebben me erg teleurgesteld. Ik had mijn imagestabilisatie lens 28-135 mm op de camera en die was gewoon niet lichtgevoelig genoeg (f3.5-f5.6). Ik had mijn iso op 200 en soms 400 gezet omdat er best al veel licht was volgens mij. Toch had ik een hogere iso waarde moeten kiezen en omdat ik dat niet gedaan had waren er veel foto's die toch een te lange sluitertijd hadden genomen om uit de hand een scherpe foto op te leveren. Volgende keer beter!! In de middag was er echter schaapscheren als activiteit en dat heeft wel enkele mooie plaatjes opgeleverd. De foto die je hierboven ziet is misschien niet de meest charmante foto die ik genomen heb, maar hij geeft wel weer wat ik voelde toen ik keek naar dat scheren: "de volledige overgave van dat schaap, aan de man die hem schoor". Ook de foto hieronder geeft datzelfde beeld.

Het ras is trouwens een tyisch Belgisch ras: de Ardense Voskop. Een prachtig schaap, dat niet veel (ongeveer 15 kg per schaap) maar wel kwalitatief smaakvol vlees oplevert volgens de eigenaar.http://www.natuurpunt.be

2 opmerkingen:

Julia Buckley zei

I love your photographs, Caro!

Carola Rummens zei

Hi Julia

Nice to hear from you again. I will try to keep on making nice pictures. I love to do it, and I am happy that you like them.