dinsdag 10 april 2007

Disneyland





















Disneyland is geweldig voor de kinderen, van ouders vraagt het veel uithoudingsvermogen in lange wachtrijen en voor mij was het soms een uitdaging voor wat betreft fotograferen.
Veel attracties spelen zich binnen af en dus moet je kiezen om te flitsen of een hoge iso waarde te gebruiken en niet te flitsen. Deze keer heb ik consequent voor een iso 1600 gekozen (en dus niet geflitst) bij alle foto's die ik binnen nam. Daardoor kon ik vaak toch nog net een sluitertijd van 1/100 krijgen bij een diafragma van 5.6. Toch heeft het vele missers tot gevolg gehad. Vaak zit je in een wankel bootje of treintje en bewegen de figuuurtjes ook nog eens een keer, of het toneel is te ver weg om de spelers dicht voor de lens te krijgen. Dat zijn niet de ingredienten voor goede foto's. Heel blij ben ik dan toch weer met mijn imagestabilisatie in de lenzen, want een statief had ik niet mee. Hierdoor zijn er toch best nog een aantal foto's goed gelukt en ook mooi van kleur gebleven, iets wat bij het gebruik van een flitser waarschijnlijk heel anders was geweest. Wel moet ik zeggen dat de ruis op iso 1600 mij wel tegen viel.
foto 1 en 2 zijn genomen vanaf een tribune tijdens een life show van "de Leeuwenkoning".
foto 3 is genomen vanuit een bootje in "a small world".

Geen opmerkingen: