zaterdag 10 februari 2007

Portret


Kinderen zijn fantastisch om te fotograferen vind ik. Ik doe het dan ook graag. Binnen een portret maken met weinig licht is niet altijd makkelijk en vaak zul je moeten flitsen. Dat was ook het geval bij de foto hierboven. Bij eerdere foto's met deze camera had ik al gemerkt dat de ingebouwde flitser eerder aan de zwakke kant is op de standaard instelling. Gelukkig kun je echter de flitser sterker of zwakker instellen als je dat nodig vindt. Bij deze foto staat de flitser iets sterker afgesteld. Voordeel is een zeer goed scherpe foto. Nadeel vond ik wel dat de flitser recht op het gezicht van het kind staat gericht omdat het een vaste flitser is. Mijn grote wens is dan ook om in de toekomst een losse flitser bij deze camera te kopen, bv. de Canon 430 EX Speedlight. Je kunt dan de flitser hoger instellen zodat er indirect licht op het gezicht valt.

Geen opmerkingen: