zondag 4 januari 2009

IJspret (2)

Nieuwjaarsdag hebben wij ons dan toch op natuurijs gewaagd. Het IJsselmeer is aan de randen al goed bevroren en biedt tussen de kleine eilandjes met riet die er liggen een prachtig aanblik.
Toch was het uitkijken, want te dicht bij het riet en je gaat erdoor kan ik uit eigen ervaring zeggen. Gelukkkig was het niet diep en bleef het bij natte voeten. Voor mij was toen de pret echter even over en kon ik naar ons logeeradres terug om droge kleren te gaan halen.

Wie meer foto's wil bekijken van de ijspret, kan die zien in mijn diapresentatie op dit blog of rechtstreeks op Picasa : http://picasaweb.google.com/caro.photographic/IJspret#

7 opmerkingen:

An zei

Lijkt me geen pretje om door het ijs te gaan. Gisteren kraakte het af en toe onder onze voeten en ik was er toch niet helemaal gerust in. Heb even naar al je ijs-foto's gekeken. Wat een mooie, ruime plas om te schaatsen. Ja, bij ons was het mistig gisteren. Was een beetje jammer voor de foto's en langs de andere kant gaf het ook enkele mooie foto's.

Carola Rummens zei

@ An Het was een beetje koud ik geef het toe, maar ook wel weer humor. Gelukkig had ik reserve kleren mee. Volgend jaar bij de oliebollen komt het verhaal terug dat weet ik zeker... in de kategorie sterke verhalen.

Anoniem zei

Wat een decor om te schaatsen! Gisteren ben ik naar de vijvers bij het kasteel van Horst geweest. Ook de moeite!

Martine zei

De 8ste fotouit je reeeks op picasa deed me direct denken aan een schilderij van Emile claus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Emile_Claus_-_De_ijsvogels.jpg
Aan het Zoet Water was het op sommige plekken ook maar zo-zo. Ik ben er toch maar niet op gegaan!

Carola Rummens zei

@Martine Ik heb hem even opgezocht. Leuk hoor, ik snap je gedachte. Dat je dat zo allemaal paraat hebt zeg.

ysabel zei

ooh, zo'n mooie foto ijsfoto's. Ik vind het jammer dat ik er niet van heb kunnen genieten. Het is een vage herinnering zo'n vol ijsgedoe. Ik heb geen schaatsen meer en da's jammer... Jij dus nog wel...

Anoniem zei

De eerste is een echt lekker sfeerplaatje. Een mini-pano met een enorm wijds zicht over het ijs.
Wie zich op glad ijs waagt, ...