dinsdag 15 september 2009

Openmonumentendag 2009

Openmonumentendag 2009 stond in het teken van de zorg en daarom hadden veel zorginstellingen hun deuren geopend voor publiek. Ik heb gekozen om een kijkje te nemen in de drie psychiatrische ziekenhuizen die er rond Leuven zijn, te weten een in Bierbeek, en twee in Lovenjoel. Hierboven een foto vanaf de grote toren van het psychiatrisch centrum Sint-Kamillus in Bierbeek. Het was een hele klim naar boven maar het uitzicht over Leuven tot aan zelfs Mechelen was de moeite waard. Op de foto is slechts een deel zichtbaar van de enorm vele gebouwen die dit complex omvat en nu nog slechts door een gering aantal patienten wordt bewoond. Gelukkig maar denk ik dan. Het gaat beter met de geestelijke gezondheid van de mens sinds 1928 toen dit complex dus groots werd neergezet met hulp van patienten zelf die meehielpen met de bouw ervan.

Uiteraard had de instelling ook een kerk op het eigen terrein. Ook daar even binnen gekeken en hoewel ik fotografisch niet zo veel met madonna's heb vond ik dit moment wel een foto waard.

6 opmerkingen:

Rudi zei

De foto met trap en boog vind ik zeer geslaagd!

Anoniem zei

Zoals Rudi hierboven al opmerkte, de foto van de trap is knap Caro! Ik heb mijn achterstand hier een beetje opgehaald en genoten van je mooie reportages. Vanaf nu kom ik terug regelmatig kijken, beloofd :-)
Groetjes
Guido

karim zei

me loves de trap too!

daisy zei

Sfeervolle foto's heb je gemaakt.
Helaas heb ik die monumentendag weer gemist!

Martine zei

De trap is een prachtfoto!

An zei

De foto van de trap is inderdaad super!